ساکنین عفرین و شهبا، سالگرد انقلاب ۱۹ ژوئیه را گرامی داشتند

آوارگان عفرین و ساکنین شهبا، با شعار "انقلاب ۱۹ ژوئیه، انقلاب آزادی خلق‌ها و دموکراتیزه‌کردن سوریه است"، یازدهمین سالگرد انقلاب ۱۹ ژوئیه را گرامی داشتند.

هزاران آواره‌ی عفرین و ساکنین شهبا در میدان تجمعات روستای معراته از توابع شهرک احداس، یازدهمین سالگرد انقلاب ۱۹ ژوئیه را گرامی داشتند.

میدان با تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و شهدا و پرچم‌های اداره‌ی خودمدیریتی  و پلاکاردهایی با شعار" انقلاب ۱۹ ژوئیه انقلاب آزادی خلق‌ها و دموکراتیزه‌کردن سوریه است" مزین شد.

مراسم با یک دقیقه سکوت به احترام شهدا آغاز شد. سپس از طرف مجلس کانتون عفرین و شهبا، رئیس‌مشترک شورای آموزش و پرورش؛ زلوخ بکر صحبت نمود. وی به دستاوردهای خلق و موانع در مقابل انقلاب در سال‌های گذشته به ویژه توطئه‌های اشغالگران ترک و تبهکاران داعش و جبهه‌النصره اشاره کرد.

زلوخ بکر تاکید نمود، باید مبارزات  در مقابل توطئه‌های اشغالگری ترکیه و تبهکارانش افزایش یابد. همچنین سال آینده به سال آزادی همه مناطق اشغال‌شده به‌ویژه کانتون عفرین اشغالی  و پیشاهنگی سوریه به سوی آزادی و دموکراسی تبدیل شود.

در ادامه عضو مجلس ریش سفیدان کانتون عفرین و شهبا محمد خشان گفت: " قیام انقلاب ۱۹ ژوئیه سبب شد، خلق‌های سرکوب شده‌ی کورد، ترکمان و عرب علیه رژیم ستمگر قیام کنند. همچنین پیشاهنگی پروژه ی ملت دموکراتیک را با هدف سوریه‌ی دموکراتیک و آزاد بر عهده گرفت".

خشان خواستار اصرار بر جنگ خلق انقلابی برای ممانعت از طمع‌کاری اشغالگران و همکارانشان اعم از دولتها و تبهکاران، همراه با آزادسازی عفرین و بازگشت آوارگان شد.

در این مراسم هنرمند فاطمه بلال با هر دو زبان کوردی و عربی، به خواندن آوازهای انقلابی پرداخت. سپس گروه" چیا کرمانج" وابسته به جنبش فرهنگ و هنر نیز چندین آواز انقلابی و فولکلور را ارائه نمود.

در پایان مراسم نیز هنرمند ریزان بکر چندین آواز انقلابی را به حاضران تقدیم کرد و حاضران نیز حلقه‌های رقص کوردی تشکیل دادند.