سالگرد اشغال عفرین: هزاران نفر اشغال‌گری را محکوم نمودند

به مناسبت سالگرد حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت ترکیه به عفرین، برای محکومیت این اقدامات با شرکت هزاران نفر در شهرهای حسکه، تل‌ تمر، شدادی، تل براک، هول، درباسیه، قامیشلو، گرکه‌ لگه، چلاغا و تربه‌سپی، راهپیمایی برگزار کردند.

در پی حملات دولت اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن، عفرین در ماه مارس ۲۰۱۸ اشغال و رژیم ترور ایجاد شد. هر روز جنایات تازه‌ای در مناطق اشغالی کورد صورت می‌گیرد. جنایت‌های از جمله ربودن، اعدام، شکنجه، غارت، مهاجرت اجباری و بی‌احترامی و بدرفتاری صورت می‌گیرد. به مناسبت ششمین سالگرد حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت ترکیه به عفرین، راهپیمایی و تجمعات و فعالیت‌هایی در باب محکومیت این حملات در شهرهای حسکه، تل‌ تمر، شدادی، تل براک، هول، درباسیه، قامیشلو، گرکه‌ لگه، چلاغا و تربه‌سپی، برگزار شد.

در بیانیه‌ی مشترک تمامی فعالیت‌ها ذکر شده است: «از ابتدای انقلاب، دولت ترکیه سعی در از بین بردن خلق‌های سوریه و زندگی را دارد، از ماه ژانویه زیرساخت‌های منطقه را بمباران می‌کند.»

در بیانیه ذکر شده است که اشغال عفرین در ابتدای جنگ و درگیری‌های سوریه آغاز شده است.

در بیانیه قول داده شد تا زمانی که تمامی توطئه‌های دشمن شکسته نخورد و مناطق اشغالی آزاد نگردند، مقاومت متحدانه‌ی خلق‌های منطقه ادامه خواهد داشت و با شرکت در نیروهای نظامی، پیروزی و موفقیت کسب خواهند کرد.

همچنین در بیانیه از جامعه‌ی بین‌المللی خواسته شده است تا به اشغال عفرین و دیگر مناطق پایان دهند. همچنین از سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی مانند دیده‌بان حقوق بشر (HRW) و سازمان ملل متحد خواسته شد تا در برابر جنایات وحشیانه‌ی دولت ترکیه سکوت نکنند و به مسئولیت‌های خود عمل نمایند.