صالح مسلم: هدف از حملات آنان خرابکاری در روند انتخابات است

صالح مسلم حملات دولت ترکیه را تلاشی برای خرابکاری در انتخابات تعریف کرد و گفت: «دولت ترکیه توان تحمل انتخابات را ندارد. با این حال، اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه قطعا این انتخابات را برگزار خواهد کرد.»

حملات اشغالگرانه علیه روژاوا

پس از اعلام اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه مبنی بر برگزاری انتخابات محلی در این منطقه، تهدیدات و حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه این منطقه بیشتر شده است. در نتیجه حمله به این منطقه در ۳۱ می، ۴ تن از نیروهای سوریه دموکراتیک شهید و ۱۱ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان زخمی شدند. 

صالح مسلم رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) در گفتگو با خبرگزاری فرات درباره حملات دولت ترکیه به منطقه قبل از انتخابات صحبت کرد. 

انتخابات به شکلی شفاف انجام خواهد شد

صالح مسلم از انتخابات محلی شمال و شرق سوریه خبر داد و گفت: «این انتخابات با هدف افزایش تلاش‌ها در راستای منافع خلق منطقه برگزار می‌شود. تا کنون کاستی‌هایی وجود داشته است. این یک انتخابات دموکراتیک خواهد بود که خلق منطقه در آن شرکت خواهند کرد. انتخاباتی که برگزار می‌شود به منافع هیچکس به صورت خاص ربط ندارد و ارزیابی آن به گونه دیگری درست نیست. این نوع انتخابات برای اولین بار در کل شمال و شرق سوریه برگزار می‌شود. به همین دلیل چالش‌هایی وجود دارد. انتخابات به صورت دموکراتیک و شفاف برگزار خواهد شد. همچنین معیارهای قرارداد اجتماعی منتشر شده اعمال می‌شود. بنابراین هیچکس حق ندارد در مورد غیردموکراتیک بودن انتخابات چیزی بگوید. خلق ما با خوشحالی پای صندوق‌های رای خواهند رفت.» 

انتخابات با توجه به شرایط شمال و شرق سوریه برگزار خواهد شد 

صالح مسلم به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد و سخنان خود را اینگونه ادامه داد: «در این بیانیه آمده است که در شمال و شرق سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل، چنین فرصتی ایجاد نشده است. آنها با قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل می‌خواهند بر راه حل سیاسی تمرکز کنند. چرا چنین اظهارنظری کردند؟ از آنجایی که موضوع انتخابات در دستور کار دولت ترکیه قرار دارد و آنها این رویداد را به گونه‌ای دیگر ارزیابی می‌کنند، چنین اظهاراتی مطرح شد. دولت ترکیه روزهاست که می‌گوید آمریکا پشت این انتخابات است. شاید پس از واکنش‌های دولت ترکیه چنین اظهاراتی مطرح شده باشد. این یک بیانیه دیپلماتیک است و هدف آن خوشآمد دولت ترکیه است. انتخابات با توجه به شرایط شمال و شرق سوریه برگزار می‌شود. این انتخابات بدون حمایت و مشاوره برخی افراد برگزار می‌شود.» 

سطح عدم تحمل دولت ترکیه بالا بود

صالح مسلم به حملات دولت اشغالگر ترکیه پس از اعلام آمریکا پرداخت و گفت: «دولت ترکیه از ابتدا مخالف این انتخابات بود. خواست دولت ترکیه بر خلاف خواست خلق و دموکراسی است. وقتی گامی در رابطه با دموکراسی در منطقه برداشته می‌شود، دولت ترکیه با آن اقدام مخالفت می‌کند. به نظر من، حملات دولت ترکیه هیچ ربطی به بیانیه آمریکا ندارد. این حملات سال‌هاست که ادامه دارد. به ویژه پس از تصویب قرارداد اجتماعی، میزان عدم تحمل دولت ترکیه افزایش یافت.» 

خلق ما نمایندگان خود را با اراده خود انتخاب خواهند کرد 

صالح مسلم حملات دولت ترکیه را خرابکاری در انتخابات، ترساندن خلق و ممانعت از حضور آنان در پای صندوق‌های رای ارزیابی کرد و سخنان خود را با این عبارات پایان داد: «دولت ترکیه برای جلوگیری از برگزاری انتخابات دست به هر کاری خواهد زد. عدم تحمل زیادی نسبت به انتخابات در دولت ترکیه وجود دارد. با این حال، اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه قطعا این انتخابات را برگزار خواهد کرد. خلق ما نیز پای صندوق‌های رای خواهند رفت و نمایندگان خود را انتخاب خواهند کرد.»