شهدای پاریس در شمال و شرق سوریه گرامی داشته شدند

در چند شهر شمال و شرق سوریه برای گرامی داشت شهدای پاریس فعالیت‌هایی انجام شد.

در ۱۱مین سالگرد قتل‌عام‌های پاریس، در چند شهر شمال و شرق سوریه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شد.

به این مناسبت اتحادیه‌ی زنان جوان فعالیتی را در دانشگاه روژآوا در قامیشلو انجام داد، عکس‌های شهید سکینه جانسز و روژبین و روناهی در سالن برگزاری یادبود نصب شده بود و در مقابل تصاویر شمع روشن شد.

کتاب شهید سکینه و کتاب‌های انقلابی و عکس هر سه شهید بین دانشجویان توزیع شد.

دپارتمان‌ اکولوژی دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه روژآوا سمیناری را در رابطه با هر دو قتل‌عام برگزار کردند، در این سمینار به هدف دولت ترکیه از مورد هدف قرار دادن زنان انقلابی و از بین بردن انقلاب زنان اشاره شد.

در دمشق کنگره ستار نشستی را برگزار کرد. عضو کنگره ستار نوروز خلیل به این اشاره کرد که هدف دولت ترکیه از این قتل‌عام‌ها خاموش کردن جرقه‌ی انقلاب زنان بوده است، اما موفق نشدند و انقلاب زنان ادامه دارد.

در حسکه نیز در این راستا راهپیمایی برگزار شد، به نمایندگی از کنگره ستار، فاطمه کلش سخنرانی کرد و تاکید نمود تا دست‌یابی به آزادی تمام زنان، به مبارزه ادامه خواهیم داد.

در طبقا نیز برای گرامی‌داشت یاد شهدای قتل‌عام پاریس با پیشگامی انجمن زنان زنوبیا راهپیمایی برگزار شد. عضو انجمن زنان زنوبیا، سمیره حبش سخنرانی کرد و گفت: «سیاست مجرمانه‌ی دولت ترکیه در سوریه و خارج متوقف نمی‌شود. قتل‌عام علیه خلق‌ها و مبارزان صورت گرفت، اما به این فکر نکردند که خلق‌ها زنده هستند.»

سمیره سکوت بین‌المللی را محکوم کرد و بر قول خود تاکید نمود تا راه شهدا را ادامه دهد و از دست‌آوردها حفاظت نمایند.

همچنین در حلب با شعار «انتقام‌گیری از قتل‌عام پاریس، پیروزی و‌ حفاظت از انقلاب زنان است» راهپیمایی برگزار شد. هزاران نفر از ساکنین محله‌ی‌ شیخ مقصود و اشرفیه در این راهپیمایی شرکت داشتند.

در این راهپیمایی، عضو اجرایی کنگره ستار حلب، پرژین‌ محمد گفت: «در شخص شهید سکینه، مورد هدف قرار دادن زنان پیشگام توسط نیروهای فاشیست و اشغال‌گران نشان دهنده‌ی درماندگی اشغال‌گران در برابر پیروزی‌ها و‌ موفقیت‌هایی است که از طریق فکر و اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان به دست آمده‌اند.»