شروان درویش: ارتش اشغالگر ترکیه تلاش می‌کند تا جبهه‌های جنگ را همچنان مشغول نگاه دارد

شروان درویش ضمن اشاره به حملات اخیر نیروهای اشغالگر به روستاهای منبج اظهار داشت: ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن تلاش می‌کنند تا جبهه‌های جنگ را مشغول نگاه دارند.

علیرغم حضور نیروهای دیده‌بان صلح در منطقه شمال-شرق سوریه، اما ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن تحت نام ارتش میهنی سوریه حملات خود را در مناطق شمال-شرق سوریه، در روستاهای غرب منطقه زرگان تا شهرک عین عیسی، منبج و کانتون شهبا ادامه داده‌اند. همزمان حملات مداوم ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن در منطقه عین عیسی، تبهکارانی تحت عنوان ارتش میهنی سوریه روستاهای سمت شمال غرب شهر منبج را با سلاح‌های سنگین گلوله باران می‌کنند.

مرکز اطلاع‌رسانی شورای نظامی منبج با انتشار بیانیه‌ای حملات ارتش ترک اعلام نمود که توپپاران روستاهای ام روسا واقع شده در شمال-شرق شهر منبج از پایگاههای دولت ترگ صورت می‌گیرد.

در رابطه با ازدیاد حملات و تلاش‌های اشغالگران برای تصرف مواضع رزمندکان شورای نظامی منبج، خبرگزاری هاوار گفتگویی را با شروان درویش سخنگوی شورای نظامی این شهر انجام داده است.

در این گفتگو شروان درویش گفت: حملات و جرایم جنگی تبهکاران وابسته به دولت اشغالگر ترک در امتداد مناطق نزدیک به مواضع ما در محور شمال و غرب منبج متوقف نشده‌اند. نیروهای دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن روزانه روستاهای پر از افراد غیر نظامی را هدف قرار داده و دست به حمله می‌زنند.

شروان درویش در خصوص حملات چند روز گذشته با سلاح‌های سنگین به روستاهای منبج نیز اظهار داشت: این حملات را بعد از تلاش تبهکاران برای ورود به روستاهای آزاد شده درهم شکستند.

شروان درویش سخنگوی شورای نظامی منبج در ادامه افزود: رزمندگان ما در چارچوب حق دفاع مشروع تلاش‌های اخیر را نیز با شکست مواجه کرده و تبهکاران دچار تلفات شدند. از یک طرف ارتش اشغالگر ترک تلاش می‌کند تا محورها را همچنان درگیر جنگ کند، این حملات ادامه دارند. از طرف دیگر همزمان در برخی از مناطق دیگر شمال-شرق سوریه و خصوصا عین‌عیسی و منطقه شهبا نیز دست به حمله می‌زند.

شروان درویش سخنگوی شورای نظامی منبج در ادامه افزود: رزمندگان شورای نظامی منبج از حق دفاع مشروع خود استفاده می‌کنند. ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن همچنان منتظر فرصت مناسبی برای اشغال مناطق شمال-شرق سوریه هستند.