شورای خانواده‌های شهدا قتل زن انقلابی را محکوم کرد

شورای خانواده شهدای کانتون فرات حمله تروریستی علیه زن انقلابی کورد فریال سلیمان خالد (زلال زاگرس) را محکوم کرده و خواستار حفاظت از زنان شد.

فریال سلیمان خالد زن پیشاهنگ و انقلابی در ۱۸ ژانویه در شهر کرکوک در باشور کوردستان بر اثر حمله تروریستی به شهادت رسید. امروز شورای خانواده شهدای کانتون فرات در خصوص قتل این زن انقلابی بیانیه‌ای صادر کرد. این بیانیه توسط دریا محمد عضو شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات در مقابل شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات قرائت شد.

در بیانیه شورا آمده است:

«رژیم فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ که به بلای جهان تبدیل شده است، از سال ۲۰۱۳ به قتل‌عام و سیاست‌های نسل‌کشی خود علیه مردم کورد ادامه داده و به طور سیستماتیک زنان سیاسی و انقلابی کورد را به قتل رسانده است. پس از کشته شدن رفقای ما سارا، روژبین و روناهی در پاریس پایتخت فرانسه، ده‌ها زن انقلابی، سیاستمدار و فعال در اروپا، باکور، باشور و روژاوای کوردستان به قتل رسیدند. این حملات و کشتارها قطعاً به آگاهی از مبارزات ۵۰ ساله آزادی کوردها و سطح رهبری زنان در مبارزات آزادی مربوط است. دولت ترکیه مانند یک شبکه قتل‌عام عمل می‌کند تا سطح مبارزات زنان کورد را تضعیف کند.

دولت ترکیه پشت پرده قتل رفیق فریال در کرکوک است. این به خوبی نشان از همکاری خاندان بارزانی و خیانت آنها در برابر مبارزات مردم کورد دارد. هزاران زن زندانی در زندان‌ها مقاومت می‌کنند. دشمنان از زنان قوی و مبارز کورد می‌ترسند. علاوه بر این دشمن می‌خواهد دستاوردهای مردم کورد در کرکوک از بین ببرد، مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهد، هرج و مرج ایجاد کند، درگیری‌ها را عمیقتر کند و جنگ را آغاز کند. در این زمان که جنگها و تضاد منافع هژمونی سرمایه داری- امپریالیستی و حاکمیت مردسالار افزایش یافته است، جنگ در بسیاری از مناطق خاورمیانه و آسیا در حال وقوع است، دولت فاشیست-نژادپرست ترکیه می‌خواهد از این موضوع سوء استفاده کند و بر قتل‌عام کوردها و زنان تمرکز کرده است.

در روژاوا، شمال و شرق سوریه، زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی مردم ما ابتدایی‌ترین نیازهای معیشتی را بمباران می‌کند. ذخایر آب، برق و غلات را نابود می‌کند، می‌خواهد مردم ما را آواره کند و دموگرافی را تغییر دهد. با این حملات و کشتارها می‌خواهد به هدف خود یعنی نابودی کوردها برسد و زمینه و فرصتی برای سیاست‌های نئو عثمانی خود ایجاد کند. اما یک بار دیگر تاکید میکنیم که شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید، شما شکست خواهید خورد. ما به عنوان زن، مبارزه برای آزادی را تقویت و گسترش خواهیم داد و به عنوان مردم کورد سرزمین خود را ترک نخواهیم کرد، با خلق‌ها زندگی خواهیم کرد و سرزمین خود را به سرزمین آزادی تبدیل خواهیم کرد.

ما از مردم خود و زنان جوان کورد می‌خواهیم که مانند فریالی دیگر به صفوف مقاومت و مبارزان آزادی بپیوندند تا قوی‌ترین پاسخ را به دولت فاشیست ترکیه بدهند. ما از زنان مبارزی که در برابر حکومت مردسالار و نظام سرمایه‌داری ایستاده و آزادی زنان را هدف خود قرار می‌دهند میخواهیم؛ بایستید و در مقابل قتل‌های سیاسی دولت ترکیه موضع بگیرید. اول از همه، جامعه بین‌المللی که در برابر حملات دولت فاشیست ترکیه سکوت کرده و کاری انجام نمی‌دهد، همچنین از نیروهای منطقه‌ای و کشورهایی که قتل‌ها در آنها رخ می‌دهد می‌خواهیم که موضع خود را نشان دهند و به مسئولیت خود عمل کنند.»