شیوخ قبایل: پروژه خلق دموکراتیک چتری برای همه مردم سوریه است

شیوخ قبایل منطقه خاطرنشان کردند که آنان با ق‌س‌د هستند و از تمام قبایل خواستند که زیر چتر خلق دموکراتیک با هم متحد شوند.

قبیله وَلدا با هدف تقویت وحدت اجتماعی در میان قبایل دیگر و ارتباط تنگاتنگ مابین خودمدیریتی شمال‌وشرق سوریه و مردم منطقه، نشستی را برگزار کرد که در آن همه قبایل، چهره‌های سرشناس منطقه، نمایندگان اداره خودمختار و نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) شرکت کردند.

شیخ قبیله ولدا؛ حمد الفرج صحبت کرده و چنین گفت: «از طرف قبیله ولدا ما این نشست را برای همه قبایل در شمال سوریه برگزار می‌کنیم تا انسجام اجتماعی مابین قبایل منطقه را تقویت کنیم. من از تمام قبایل سوریه می‌خواهم تا تحت پرچم خلق دموکراتیک و زندگی برابر؛ متحد شویم.»

بزرگ قبیله ناصر در طبقا؛ حسن الخمری نیز گفت: « این نشست به دعوت سران قبیله معروف ولدا؛ شیخ محمود البُرسان و شیخ حمد الفرج با هدف افزایش وحدت و یکپارچگی جوامع و تحقق صلح مدنی در منطقه، به‌ویژه به‌دلیل حملات ترکیه به منطقه برگزار شده است. ما با نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) هستیم. به منظور حفاظت از دستاوردهای اداره خودمختار روژآوا، این مجمع همه قبایل مناطق شمال و شرق سوریه را گرد هم می‌آورد.»

حسن الخمری با اعلام اینکه برخی از طرفین تلاش می‌کنند مابین قبایل و اداره خودمختار روژآوا درگیری و اختلاف ایجاد کنند، گفت: «این نشست با حضور سیاستمداران، نظامیان و غیرنظامیان برگزار شده تا به جهانیان نشان دهیم که در برابر همه اختلافات و مشکلات متحد هستیم.»