سکینه میراث زن آزاد است

پیمان علوش، عضو شورای هماهنگی کنگره استار کانتون فرات اظهار داشت: «مردم کوردستان سطح مبارزه و مقاومت خود را علیه قتل‌عام پاریس در هر چهار بخش کوردستان و در سراسر جهان بالا خواهند برد.»

در ۹ ژانویه ۲۰۱۳ ، سه زن انقلابی سکینه جانسز (سارا)، فیدان دوغان (روژبین) و لیلا شایلمز (روناهی) توسط جاسوسان دولت ترکیه به قتل رسیدند.

پیمان علوش ، عضو شورای هماهنگی کنگره استار کانتون فرات در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) درباره قتل‌عام‌های پاریس اظهار داشت که خط مبارزه زنان ادامه خواهد داشت.

پیمان علوش با بیان اینکه ظاهرا پاریس به عنوان کشوری دموکراتیک، زیبا و برابری طلب شناخته می‌شود، اما در آن قتل‌عام یکی پس از دیگری علیه زنان آزاد و پیشاهنگان انقلاب صورت می‌گیرد، گفت: «این قتل‌عام که علیه سه قهرمان و انقلابی صورت گرفت که نماینده زنان آزاد بودند، ادامه توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است. میت می‌خواهد پیشاهنگ این انقلاب را هدف قرار دهد، با هدف قرار دادن سکینه که یکی از بنیانگذاران پ‌ک‌ک است می‌خواهند این جنبش را نابود کنند. بعد از اسیر شدن رهبر آپو گفتند که پایان کوردها فرا رسیده است اما هزاران کورد در مقابل مرگ ایستادند و راه آزادی و اندیشه و فلسفه او را پیمودند. آنها با قدرت گریلایی خود که در شرایط سخت و دشوار مبارزه می‌کردند، گفتند، ما خلق گریلا هستیم و گریلا هم خلق است ، با این روحیه مقاومت و مبارزه شروع شد.»

سکینه در برابر فاشیسم مقاومت کرد، به نمونه‌ای یک زن آزاد در زندان تبدیل شد

علوش اعلام کرد که می‌خواهند یاران رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را هدف قرار دهند و گفت: «سکینه دهه‌ها در زندان‌های فاشیسم در برابر فاشیسم دولت ترکیه ایستادگی کرد. هر چقدر هم که او را شکنجه کردند و به او حمله شد، او تا آخر به مبارزه ادامه داد و از خط آپویی صیانت کرد و علیه فاشیسم قیام کرد. سکینه با مواضع خود نماینده یک زن آزاد بود و هزاران زن از شخص سکینه قدرت می‌گیرند.»

دیروز سکینه بود و امروز نیز اوین است

پیمان علوش با اشاره به اینکه قتل‌عام پشت سر هم در شهر پاریس رخ داد، دیروز سکینه و همراهانش و امروز اوین، میر و عبدالرحمن هدف قرار گرفتند، گفت: «هر چیزی که توسط میت طراحی شده بود برعکس شد. اما با هدف قرار دادن سکینه که پس از خود هزاران زن را پرورش داد که علیه فاشیسم قیام کردند. سکینه که می‌گوید زندگی من جنگ است در سه قسمت از کتابش زندگی خود را شرح می‌دهد. اینجا، خارج از کشور و در هر چهار بخش کوردستان. هزاران زن از خط سکینه صیانت کردند، نمونه آنها یژا استار و یگان‌های مدافع زنان است که نمونه زنان آزاد خط سکینه شدند.»

پیمان در ادامه سخنان خود گفت: «نه دولت فرانسه و نه جامعه جهانی هنوز هم در مقابل قتل‌عام خود را لال و کور کرده‌اند و قاتلان را فاش نمی‌کنند، این هم به خاطر منافع خودشان است. دولت فرانسه خود را دموکراتیک و برابری طلب معرفی می‌کند، اما در پس آن زندگی دیگری وجود دارد که در آن قتل‌عام و کشتار وجود دارد.»

پیمان علوش در پایان اعلام کرد که مردم کوردستان سطح مبارزه و مقاومت خود را در هر چهار بخش کوردستان و در سراسر جهان بالا خواهند برد و گفت: «ما باید از افکار و فلسفه رهبر آپو صیانت کنیم و بر این اساس از سکینه صیانت نماییم. قول ما به رفیق سکینه این است که تا آخر از میراث او صیانت کنیم و به سطح مقاومت خود ادامه دهیم.»