سوسن بیرهات فرمانده ی.پ.ژ: با روح آوستا خابور و مقاومت کوبانی اشغالگری را در هم می‌شکنیم

​​​​​​​آوستا خابور مبارز یگان‌های مدافع زن روز ٢٧ ژانویه ٢٠١٨ در عملیاتی فدایی علیه اشغالگری رژیم وحشی ترک در عفرین به شهادت رسید. به مناسبت سالگرد شهادت آوستا خابور مراسم ویژه‌ای از سوی مبارزان ی.پ.ژ برپا شد.

یگان‌های مدافع زن به مناسبت سومین سالروز شهادت آوستا خابور مبارز فدایی زن که در روز ٢٧ ژانویه ٢٠١٨ در عملیاتی علیه ارتش اشغالگر ترک به شهادت رسیده بود مراسمی برگزار کرد. در این مراسم فرماندهان و مبارزان شرکت شرکت کردند.

مراسم در آرامگاه شهید دژوار در حسکه برگزار شد. این مراسم با اعلام یک دقیقه سکوت در پاسداشت یاد و خاطره شهید آوستا خابور و تمامی شهدای راه آزادی و برادری خلق‌ها آغاز شد.

سوسن بیرهات فرمانده ی.پ.ژ در سخنانی گفت:"در تمامی جنگ‌‌ها بزرگ زنان انقلابی با روح خود برای آزادی ایستادگی کرده‌اند. ما در حضور روح فدایی شهید آوستا خابور که به راه مبارزه ما روشنی بخشید در پیشگاه تمامی شهیدان انقلاب سر تعظیم خم می‌کنیم و ادای احترام می‌کنیم. رفیق آوستا با جسم خویش در مرحله مقاومت دوران عفرین در مقابل اشغالگران ایستاد و ما نیز همچون مبازان ی.پ.ژ و خلق این سرزمین از این عملیات فدایی نیروی بزرگی گرفتیم. تاریخ زنان مقاومتگر امروز یکبار دیگر با رفیق آوستا و شخصیت زنان ی.پ.ژ زنده شده است."

فرمانده بیرهات در ادامه اظهارات خود افزود:"رژیم اشغالگر ترک امروز مناطق شهبا، کوبانی، تل‌ تمر، عین عیسی و همزمان شهر دیرک و شنگال را تهدید به اشغالگری می‌کند. دولت ترک به شیوه‌ای وحشی به زنان، کودکان، سالمندان و طبیعت منطقه حمله می‌کند و در صدد است ارزش‌های میهنمان را نابود کند. اما ما وامدار شهیدانمان هستیم و در این مرحله تازه به وظیفه خود در صیانت از میهن و دفاع از انقلاب که همانا وظیفه‌ی اساسیست عمل می‌کنیم. به همین دلیل ما با مبارزات خود حملات دولت فاشیست ترکیه را در هم می‌شکنیم. ما همچون ی.پ.ژ از زنان و خاک میهنمان دفاع خواهیم کرد."

سوسن بیرهات در خاتمه سخنان خود گفت:"همچنانکه ی.پ.ژ در کوبانی به پیشاهنگی زنان برخاسته و کوبانی امروز رمز آزادیخواهیست ما با همان روحیه مقاومتگری به پیروزی دست می‌یابیم. ما با روحیه مبارزاتی مبارزانی همچون آوستا آزادی کوبانی را امروز جشن می‌گیریم. کوبانی با مقاومت ریوان و آرین‌ها آزاد شد و به جهانیان امید بخشید. همچون رهروان راه آوستا، آرین و ریوان‌ها ما نیز عفرین، سریکانی و گری سپی را از لوث اشغالگران نجات می‌دهیم و با آزادی مناطق اشغالی پایبندی به رفقای شهید را اثبات می‌کنیم."

این مراسم با سر دادن شعار "زنده‌باد رهبر آپو"، "زنده‌باد مقاومت"، "شهیدان زنده‌اند" و "ژن، ژیان، آزادی" از سوی مبارزان ی.پ.ژ به پایان رسید.