«تا آزادی رهبر آپو به مقاومتمان ادامه می‌دهیم»

مادران مبارز حاضر در کارزار اعتصاب غذا در قامشلو اعلام کردند که تا زمان آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، آنان به مبارزه و تلاش‌هایشان ادامه خواهند داد.

حاضرین در کارزار اعتصاب غذا در قامشلو درباره انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با خبرگزاری فرات گفتگو کردند.

سمیره محمد عضو ابتکار عملِ خلق شمال‌وشرق سوریه به اراده خلق در برابر اشغالگری دولت ترکیه، مقاومت، افزایش سطح مبارزات و حضور در میادین اشاره نموده و گفت که الغای انزوای امرالی، هدف اصلی آنان است.

سمیره محمد به سکوت قدرت‌های جهانی نسبت به منزوی‌سازی در امرالی اشاره نمود و چنین گفت: «سکوت نیروهای بین‌المللی در برابر منزوی‌سازی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به خاک و مردمان شمال‌وشرق سوریه، نقض حقوق بشر است. رویکرد و فلسفه رهبر آپو بر تمام خلق‌های خاورمیانه تاثیرگذار بوده و ما نیز نقش افکار و فلسفه وی را در کسب دستاوردهای تاکنونی خود برجسته و اساسی می‌دانیم. ما تا آخر بر اساس فلسفه رهبر آپو مبارزه می‌کنیم. با تحمیل انزوا بر رهبر آپو، همه مردم را در انزوا قرار داده‌اند و ما به رهبر آپو نیاز داریم. باید انزوا الغاء شده و رهبر آپو آزاد گردد.»

شهناز هساری عضو ابتکار عمل خلق شمال‌وشرق سوریه نیز چنین اظهار داشت: «دولت ترکیه نمی‌تواند ما را ناامید کند، اراده‌ی مبارزاتی ما پیوسته افزایش می‌یابد. دولت ترکیه با ممانعت از ملاقات با رهبر آپو، درصدد تضعیف روحیه خلق کورد است. ولی ما این طرح دولت ترکیه را به شکست می‌کشانیم. رهبر عبدالله اوجالان ۲۵ سال است در انزوای مطلق مقاومت می‌کند و ما نیز به‌عنوان مادران آشتی و همه خلق‌های شمال‌وشرق سوریه از رهبر اوجالان الهام و روحیه می‌گیریم. تا زمان آزادی رهبر آپو به تلاش و مبارزاتمان ادامه خواهیم داد.»