تَو-دَم خواستار مقاومت ملی و انقلابی در برابر حملات شد

جنبش جامعه دموکراتیک (تَو-دَم) در سالگرد حملات اشغالگرانه به عفرین بیانیه‌ای منتشر کرد و خواستار مقاومت ملی و انقلابی در برابر جنایات دولت ترکیه شد.

به مناسبت ششمین سالگرد حمله ارتش اشغالگر ترکیه به کانتون عفرین، جنبش جامعه دموکراتیک (تَو-دَم) بیانیه‌ای منتشر کرد.

مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

«با سکوت شرم‌آور جامعه جهانی و با همکاری مستقیم کشورهای مرتبط با اوضاع سوریه، ۶ سال پیش کانتون عفرین مورد حمله تروریستی و وحشیانه ارتش اشغالگر ترکیه قرار گرفت. ارتش اشغالگر ترکیه حملات زمینی و هوایی را آغاز کرده و در این حملات بسیاری از گروه‌های سلفی و تبهکاران شرکت داشتند. در ابتدای حملات از ۷۲ جنگنده و پهپاد استفاده کردند و مرتکب ۷۲ جنایت شدند و با آن طبیعت عفرین، جغرافیا و ارزش‌های اخلاقی آن را تخریب کردند. عفرین توسط مردمش و با مشارکت اجزا و جوامع خود پارامترهای نظام دموکراتیک را برآورده می‌کرد و از فرهنگ و ارزش‌های تاریخی خود در برابر همسان‌سازی و نسل‌کشی محافظت می‌کرد.

در طول ۶ سال اشغال عفرین توسط دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش، تا به امروز تمامی مفاهیم اشغالگری را محقق کردند، استانداردها و معیارهای بین‌المللی را نقض کردند. علاوه بر آن بر جنایات روزانه و تجاوز به ارزش‌های اخلاقی شهروندان افزوده‌اند، خشونت، آدم‌ربایی، تجاوز جنسی، جنایات قتل، دستگیری و ربودن زنان و احکام اعدام علیه آنها ادامه دارد. اینگونه تلاش می‌کنند تا سیاست تسلیم و خشونت را بر اراده مردم ما در عفرین تحمیل کنند. از سوی دیگر اموال، آثار باستانی و منابع طبیعی مردم را ربودند، درختان را قطع کردند و به جنایتکاران جهان فروختند.

خطرناک‌ترین مسئله ساختن مناطق استعماری و استقرار خانواده‌های تروریست در عفرین است. این امر با حمایت مستقیم دولت اشغالگر ترکیه و برخی سازمان‌های شوونیست منطقه‌ای انجام می‌شود. در این میان خطرناک‌ترین سیاست، سیاست تغییر جمعیتی است. این یک خطر بزرگ برای آینده عفرین و مردم آن است.

شهروندان و مردم واقعی و اصیل عفرین اکنون در سخت‌ترین شرایط اجتماعی و زندگی به سر می‌برند و با دو فاجعه اشغالگری روبرو هستند. دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش. این دو، وحشیانه‌ترین شکل تندرووی و ترور را علیه ساکنان انجام می‌دهند تا شهروندان را بترسانند و آنها را مجبور به ترک فرهنگ و ارزش‌های خود کنند. همه اینها جلوی چشم جامعه بین‌المللی اتفاق می‌افتد.

حتی آوارگان اردوگاه‌های شهبا نیز از این سیاست‌های کثیف در امان نماندند. آوارگان با یک فاجعه انسانی واقعی روبرو هستند و بین بمباران دولت اشغالگر ترکیه و سیاست‌های محاصره و تحریم دولت دمشق قرار دارند. این اقدام بین کشورهای گروه آستانه برای مقابله با پروژه ملت دموکراتیک در شمال و شرق سوریه انجام شد.

حملات مستمر دولت اشغالگر ترکیه علیه زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه ادامه سیاست‌های این کشور در عفرین اشغالی و احیای تندروی و ترور در منطقه است.

ما به عنوان تَو-دَم از تمامی جوامع منطقه‌ای، نیروهای سیاسی و ملی، سازمان‌های جامعه مدنی و سازمان‌های زنان می‌خواهیم که در برابر جنایات غیراخلاقی دولت اشغالگر ترکیه متحد و همکار بوده و نیرویی قوی در مقاومت ملی و انقلابی خود در برابر جنایات غیراخلاقی دولت اشغالگر ترکیه باشند. علیه اشغالگری به میدان آمده و در تمام فعالیت‌ها علیه حملات اشغالگرانه شرکت کنند.

در پایان از افکار عمومی و سازمان ملل می‌خواهیم که در مواضع خود جدی و صریح باشند و این جنایات علیه بشریت را محکوم کنند، در مناطق ما منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده و بازگشت امن آوارگان سوری به سرزمین‌هایشان را تضمین کنند.»