جنبش جامعه دموکراتیک: تکین گویی یک انقلابی منحصر به فرد بود

جنبش جامعه دموکراتیک اعلام کرد که تکین گویی که دارای مبارزاتی ۳۲ ساله بود و در شمال و شرق سوریه به امور مربوط به بهداشت و درمان مشغول بود، در حمله هوایی ارتش ترکیه به شهادت رسید.

شهید عصمت اونور (تکین گویی)

جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) با انتشار بیانیه‌ای مکتوب، مشخصات تکین گویی انقلابی را اعلام کرد.

این بیانیه به شرح زیر است:

«رفیق ما عصمت اونور (تکین گویی) یکی از انقلابیون پیشرو کوردستان در ۱۹ اوت ۲۰۲۴ بر اثر حمله وحشیانه ارتش ترکیه با پهپاد در حین انجام وظیفه در امور بهداشت و درمان در شهر قامشلو به شهادت رسید.

رفیق تکین گویی که در شهر شرنخ منطقه بوتان به دنیا آمد، دوران کودکی و جوانی خود را در جغرافیای سخت کوردستان گذراند.

رفیق تکین در سالهای اولیه زندگی خود شاهد ظلم و ستم علیه مردمش بود و با حس انتقام تصمیم گرفت به صف گریلاها بپیوندد. در جوانی با کمک خانواده در سال ۱۹۹۲ به صفوف جنبش آزادی پیوست.

رفیق تکین از همان روز اولی که به مبارزات آزادی پیوست با عزمی راسخ شروع به کار کرد. در سال ۱۹۹۶ وارد عرصه رهبر آپو شد و با آموزش‌هایی که دید، ذهنیت انقلابی و روحیه مقاومت خود را تقویت کرد و به انقلابی آگاه تبدیل شد. به ویژه پس از دیدن آموزش‌های رهبر آپو، نماینده فلسفه، اندیشه‌ها و شخصیت مبارز آپویی در هر زمینه‌ای بود.

رفیق تکین مبارزات انقلابی خود را در بسیاری از مناطق کوردستان ادامه داد. او به طور فعال در مناطقی که مقاومت افزایش یافته بود، مانند بهدینان، بوتان، مردین، قندیل، روژاوا و شنگال شرکت کرد. او با کارهایی که در این مناطق انجام داد، جایگاه ویژه‌ای در دل مردم پیدا کرد و به یکی از نام‌های نمادین مبارزات آزادی تبدیل شد. او به وفاداری به مردم و عزم انقلابی‌اش در هر زمینه‌ای معروف بود.

رفیق تکین تمام زندگی خود را وقف مبارزه برای آزادی کرد. او با اراده، اشتیاق و فداکاری در سراسر کوردستان کار کرد. فداکاری او در مبارزات آزادی از مهمترین ویژگی‌های او بود. ۳۲ سال در هر نقطه کوردستان مبارزه و کار کرد. او با باور، جدیت، اراده و انضباط بالایی که داشت، الگوی رفقای اطرافش بود. رفیق تکین که لحظه لحظه عمر خود را در مقاومت سپری کرد، با شور و شوق بی‌پایان مبارزه نمود.

در این نبرد سخت به شدت مجروح شد و پای چپ خود را از دست داد. اما این ضایعه جسمی نتوانست جلوی مبارزات انقلابی او را بگیرد. در مقابل، او با شور و شوق بیشتر مبارزه خود را پذیرفت و به وظایف انقلابی خود ادامه داد.

به ویژه در کوه‌های سرکش و زیبای کوردستان سال‌های طولانی را بدون توقف مقاومت کرد. فرمانده بزرگ انقلابی و ایثارگر رفیق تکین با آموزش‌هایی که از رهبر آپو دید خود را فدای آرمان مردمش کرد. آنها بر تمام مشکلاتی که با آن روبه‌رو بودند غلبه کردند و ارزش‌های انقلابی بزرگی را خلق کردند. مجاهدت، فداکاری و اراده او نه تنها در بین همرزمانش، بلکه در بین مردم کوردستان نیز تأثیر بسزایی گذاشت.

در سال ۲۰۱۴، زمانی که تبهکاران داعش به روژاوا حمله کردند، رفیق تکین بدون تردید با دعوت رهبر آپو به بسیج عمومی به کوبانی رفت. او به عنوان یک فرمانده مجرب در کوبانی در خط مقدم جنگ مقاومت قرار داشت.

پس از شکست داعش توسط مبارزان آزادی، در بسیاری از فعالیت‌های خدماتی و اجتماعی پیشقدم شد. اخیراً در فعالیت‌های بهداشتی شرکت فعال داشته و خدمات بهداشتی و درمانی را به رفقای خود و مردم ما ارائه کرده و در این مسیر تلاش زیادی کرده است.

در ۱۹ اوت ۲۰۲۴ در حالی که در شهر قامشلو مشغول به کار بودند، بر اثر حمله وحشیانه ارتش اشغالگر ترکیه با هواپیماهای بدون سرنشین به شهادت رسید.

 رفیق تکین؛ با مشارکت، نگرش، مبارزه و عزت فرماندهی نام خود را با حروف زرین در تاریخ مبارزات انقلابی کوردستان و مردم منطقه ثبت کرد. او انقلابی بی‌نظیری بود و یادش همیشه در مبارزات مردم زنده خواهد ماند.

ما در شخص رفیق تکین قول می‌دهیم انتقام همه شهدایمان را بگیریم و آرزوهایشان را محقق کنیم و راهپیمایی رهبری آزاد و کوردستان آزاد را با پیروزی تاجدار کنیم. بر این اساس این ضایعه را به خانواده عزیز تکین، مردم وطن‌دوست بوتان و همه مردم منطقه تسلیت عرض می‌نماییم. مبارزه و فداکاری او برای ما راهنما و الهام‌بخش خواهد بود.»

در پایان این بیانیه مشخصات شهید تکین گویی اعلام شد. مشخصات شهید به شرح زیر است:

نام و نام خانوادگی : عصمت اونور

نام سازمانی: تکین گویی

 نام مادر: صبیحه

 نام پدر: محمد

 محل و تاریخ تولد: شرنخ-۱/۱/۱۹۷۶

 محل و تاریخ عضویت: قلبان-شرنش-۱۹۹۲

 محل و تاریخ شهادت: قامشلو-۱۹/۸/۲۰۲۴