تدارکات برای جشنواره کودک در منطقه فرات ادامه دارد

علی عیسی مدرس گروه تئاتر کودک اعلام کرد، این جشنواره به کودکان عفرین، سریکانی و گری‌سپی تقدیم می‌شود. وی گفت: "کودکان پیشاهنگان جامعه هستند. ما باید از آن‌ها و فرهنگمان صیانت کنیم".

با پشتیبانی کانون فرهنگ و هنر باقی خدو و هلال زرین  ششمین جشنواره کودک با شعار "کودکان امید آینده آزاد" ۲ سپتامبر  برگزار می‌شود. این جشنواره دو روزه شامل رقص، آهنگ، شعر، نمایش و عکاسی خواهد بود.

این جشنواره با راهپیمایی در میدان زنان آزاد آغاز می‌شود و سپس به سمت کانون فرهنگی و هنری باقی خدو حرکت می‌کند.

این جشنواره برای ششمین بار زیر نظر کانون فرهنگی هنری هلال زرین و باقی خدو برگزار می‌شود. این جشنواره برای شهرها و شهرک‌های منطقه فرات برگزار می‌شود و کودکان کوبانی، مهدکودک‌ها، ادارات زنان، آموزش و پرورش و سایر کودکان برای اجرا در جشنواره حضور خواهند داشت.

در پایان علی عیسی گفت: "‌ما امید زیادی داریم و این کار مهمی برای رشد آگاهی و علاقه کودکان به فرهنگ و هنرشان است. امیدواریم در سال آینده هفتمین جشنواره را در مناطق اشغالی مانند عفرین، سریکانی و گری‌سپی برگزار کنیم. بیایید در سال جدید جشنواره را با رنگ‌های جدید و هنر جدید به هر کودکی تقدیم کنیم. هدف از برگزاری این جشنواره شاد کردن کودکان است. زیرا کودکان آینده جامعه هستند و این نسل جدید است که جامعه را نجات خواهد داد. به همین دلیل است که ما باید از کودکان و فرهنگمان صیانت کنیم".