طلعت یونس: ما قویا بر مشکلات فائق خواهیم آمد

طلعت یونس، رئیس مشترک شورای اجرایی کانتون جزیره با بیان اینکه بر اثر حملات دولت ترکیه میلیون‌ها نفر بدون برق، بدون آب و بدون خدمات مانده‌اند، گفت که با وجود مشکلات مقاومت خواهند کرد.

طلعت یونس، رئیس مشترک شورای اجرایی کانتون جزیره، عزم، موضع‌گیری و مقاومت مردم شمال و شرق سوریه در برابر حملات دولت ترکیه را قوی دانست و گفت: «آنها می‌خواستند مردم ما کاملا ناامید شوند اما مردم ما دستاوردهای خود را دارند و از آن صیانت کرده و اهداف آنها را پوچ کردند . آنها انتظار مهاجرت گسترده‌ی خلق ما را داشتند، اما مردم ما اصرار داشتند که در سرزمین خود و در خانه‌های خود بمانند. مردم ما تصمیم گرفتند که مقاومت کنند و حلقه‌ای دور مدیران و پیشاهنگان خود تشکیل دادند.»

رئیس مشترک شورای اجرایی کانتون جزیره طلعت یونس با خبرگزاری فرات (ANF) در مورد حملات دولت اشغالگر ترکیه صحبت کرد.

در حملات اخیر، ایستگاه برق سوِدیه که تمام برق مورد نیاز شهر جزیره را تامین می‌کرد، به طور کامل تخریب شد. ایستگاه‌های برق عاموده، دربسیه، قامیشلو و تربه سپی به طور کامل از کار افتادند. می‌توان گفت که بخش زیادی از برق شهرهای تابعه کانتون جزیره قطع شده است. ایستگاه‌های گاز ویران شدند، ۵ میلیون نفر در شمال و شرق سوریه بدون گاز ماندند. بخش بزرگی از ایستگاه‌های نفتی هدف قرار گرفتند. تعداد زیادی از مردم بدون سوخت ماندند. مردم ما با وجود انواع شرایط جنگی در برابر تحریم‌ها، محاصره ها و حملات مقاومت کرده و مبارزه می‌کنند. امروز حکومت خودمدیریتی با همه نهادهایش در هر شرایطی در تلاش است. بله، ما مرحله‌ی  سختی را پشت سر خواهیم گذاشت، اما با قدرت خود بر آنها غلبه خواهیم کرد.»

در این مرحله دشوار، مردم موضع‌گیری شگفت انگیزی نشان دادند

طلعت یونس گفت که مردم و اداره‌ی خودمدیریتی وجود دارند و با هم به راه خود ادامه می‌دهند و گفت که در سیستم خودمدیریتی هیچ تفاوتی بین مردم و اداره‌ی خودمدیریتی وجود ندارد. یونس با بیان اینکه باید سیستم دفاعی خود را تقویت کنند، گفت: «ما باید با هم از نهادها، دستاوردها و سرزمین خود محافظت کنیم. این رسالت اصلی ماست. در این حملات اخیر مشخص شد که مردم چگونه سیستم دفاعی خود را سازماندهی کردند. مردم در برابر حملات هوایی ایستادند و به میدان رفتند. از سازمان‌ها و نهادهای خود صیانت کردند. مردم به سمت مکان‌هایی که هواپیماهای جنگی مورد حمله قرار می‌دادند هجوم آوردند. این پاسخ مردم بود و اکنون مردم آماده حفاظت از سرزمین‌ها و دستاوردهای خود هستند. به خصوص در این مرحله، چنین موضع‌گیری شگفت انگیزی وجود داشت. برای عبور از دشواری‌های این مرحله، مردم باید این وضعیت را به خوبی درک کنند. بر این اساس، اقدامات احتیاطی حیاتی را انجام دهند و کارهای روزانه خود را با توجه به شرایط موجود انجام دهند. ما باید با هم به مؤسسات خدماتی خود کمک کنیم. ما می‌توانیم مؤسسات خود را که آسیب‌های زیادی دیده‌اند، حتی قوی‌تر و پیشرفته‌تر بازسازی کنیم. در عین حال یک دفاع قوی برای آن ایجاد کنید.»

ما همیشه به جامعه خود تکیه می‌کنیم

طلعت یونس با بیان اینکه نیروهای ائتلاف برای منافع خود در منطقه حضور دارند، گفت: «هواپیماهای جنگی در مقابل چشمان آنها حمله می‌کنند و مردم، معیشت و نهادها و سازمان‌ها را هدف قرار می‌دهند. اینها همه جنایات جنگی است اما در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند. این حقیقت این نیروهاست. داعش از این حملات دولت ترکیه قدرت می‌گیرد، زیرا هدف قرار دادن ایستهای بازرسی امنیتی، زندان سینا و کمپ هول از داعش حمایت می‌کند. ما به مبارزه خود با داعش ادامه می‌دهیم، اما ائتلاف باید این تهدید را در نظر گرفته و وارد عمل شود. اگر حضور آنها به ثبات و امنیت منطقه کمکی نکند، این مردم هم موضع‌گیری خواهند کرد. آنگاه حضورشان مانند نبودشان خواهد بود. ما تاکنون به هیچ نیروی خارجی تکیه نکرده‌ایم. جامعه ما همیشه شالوده قدرت خود را بنا کرده است. ما همیشه به جامعه خود متکی بوده‌ایم. این نقطه قوت ماست.»

دولت دمشق در صدد حفاظت از حکومت خود است

رئیس مشترک شورای اجرایی کانتون جزیره طلعت یونس با بیان اینکه دولت دمشق نیز نگران حفظ حکومت خود است، سخنان خود را اینگونه پایان داد: «دولت دمشق نگران حفاظت از خاک سوریه و مردم نیست. به همین دلیل سوریه به میدانی باز برای همه نیروها تبدیل شده است. خاک سوریه مورد تهاجم و اشغالگری قرار گرفته و مردم سوریه  قتل‌عام شدند. شهرها سوزانده و ویران شدند. مردم سوریه آواره شدند و اکنون در تمام کشورهای جهان پخش شده‌اند. دولت ترکیه به خاک ما حمله کرد، اما دولت دمشق اعتراضی نکرد. شهرهای سوریه مانند عفرین، سرکانی، جرابلس و باب توسط دولت ترکیه اشغال شد. پرچم دولت ترکیه در آن مکان‌ها به اهتزاز در آمده است. زبان دولتی ترکیه استفاده می‌شود. تمام تلاش دولت ترکیه جداسازی کامل این مناطق از سوریه است. اکنون به زیرساخت‌های منطقه حمله می‌کنند. این زیرساخت‌ها متعلق به همه مردم سوریه است. مناطقی که هدف قرار گرفتند، نیاز همه مردم سوریه است. این سکوت نشان دهنده همکاری علیه مردم ماست. اگر دولت دمشق بر این سیاست پافشاری کند، منجر به تعمیق بحران سوریه خواهد شد.»