تشییع پیکر شهید غریب: اشغالگران و همدستان را پاسخگو خواهیم کرد

پیکر دیار غریب، مبارز نیروهای رهایی‌بخش عفرین در آرامگاه شهید خبات دِرک، به خاک سپرده شد. در سخنانی که در این مراسم ایراد شد، پیام پاسخگو کردن دولت اشغالگر ترکیه و همدستانش داده شد.

مراسم خاکسپاری

پیکر مبارز نیروهای رهایی‌بخش عفرین دیار غریب (کاروان حَجی) اهل شهر زاخو در باشور کوردستان که در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴ در عفرین به شهادت رسید، با برگزاری مراسمی دسته‌جمعی در آرامستان شهید خبات دِرک به خاک سپرده شد.

صدها نفر از مردمی که از مناطق دِرک، گرکی لگه و تل‌کوچر کانتون جزیر به این مراسم آمده بودند، پیکر دیار غریب را از بیمارستان شهید خبات دِریک تحویل گرفتند و به سمت آرامگاه شهدا رفتند.

صابر جیوِل عضو شورای شهر کوچَرات گفت: «شهادت ضامن صلح، امنیت و زندگی مشترک است، فرزندان کوردستان برای کرامت خلق‌هایشان جنگیدند و در این مبارزه رهبری کردند.»

محی‌الدین خِرکه یکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) با بیان اینکه هر اتفاقی که بیفتند، آنها آماده دفاع از سرزمین‌های شمال و شرق سوریه در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش هستند، گفت: «کسانی را که به خون شهدای ما خیانت کردند و کسانی را که با خدمت به منافع دولت اشغالگر ترکیه باعث شهادت رفقای ما شدند پاسخگو خواهیم کرد. ما حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه مردم خود را خنثی خواهیم کرد.»

وفا صابر از مدیریت سازمان کنگره استار دِرک نیز تاکید کرد که به فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و میراث شهدا پایبند خواهند ماند.

پس از پایان سخنان، گواهی شهادت شهید دیار غریب قرائت و به خانواده تحویل داده شد. پیکر شهید در میان شعارهای «شهیدان نمی‌میرند» به خاک سپرده شد.