طی حمله‌ی هوایی دولت اشغال‌گر ترکیه، یک‌ شروان ی‌پ‌ژ به شهادت رسید

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) اعلام کرد، روشنا عگید در ۲ سپتامبر ۲۰۲۳ طی حمله‌ی هوایی دولت اشغال‌گر ترکیه، به شهادت رسید.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ)، هویت شهید روشنا عگید را اعلام کرد.

اطلاعیه به شرح زیر است:

“دختر مقاومت کننده، روشنا در چندین عرصه به مبارزه برای سرزمینی آزاد ادامه داد. با حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به سرزمین روژآوا، از کوهستان‌های آزاد به کوبانی مقاومت کننده، رفت. چون در بین فرهنگ مقاومت کننده‌ی ‌پیران رشد می‌کند، در کوچه‌های کوبانی به فریاد انتقام زنان و کودکان و سالمندان این خاک تبدیل می‌شود. تا پایان با همان جوش و خروش و حماسه‌ی پیروزی در سنگرهای مقاومت از عهد خو‌د محافظت  می‌کند.

رفیق روشنا از اوایل انقلاب در تمامی عملیات‌های آزادی‌بخشانه، در چارچوب مبارزات گوناگون، با موضع مقاومت کننده و فرماندهی متواضعانه خود به منشا قدرت و اعتقادات رفقایش تبدیل می‌شود. انقلابی و فرمانده بودن، برای رفیق روشنا به معیاری اصلی پیروزی در تمامی عرصه‌های انقلاب تبدیل شد. انقلابی شدن و فرماندهی فعلی، معیار اصلی موفقیت رفیق روشنا در همه امور انقلاب بود. بنابراین کار و فداکاری در شخصیت روشنا حقیقت خود را نشان داد.

دشمن هیچ‌گاه از مکیدن خون فرزندان این سرزمین سیر نشده است، مثل همیشه موفقیت‌ها و پیروزی‌های آنان را انکار می‌کند و به حملات وحشیانه‌اش ادامه می‌دهد. زیرا می‌داند که این زنان هستند که تمامی امور این انقلاب را رهبری و فرماندهی می‌کنند، از این رو هار‌تر می‌شود و حملاتش را بیشتر می‌کند. این بار، رفیق ما روشنا عگید در ۲ سپتامبر ۲۰۲۳ طی حمله‌ی هوایی دولت اشغال‌گر ترکیه به شهادت رسید.

ابتدا به خانواده‌ی رفیق خود روشنا تسلیت می‌گوییم. به عنوان رفقای فرمانده و رفیق روشنا اعلام می‌کنیم، قول انتقام ما سرزمینی باشکوه آزاد و آرام خواهد بود”.