طی مراسمی پرشکوه جنازه‌‌ی شهید نازلی مصطفی تشییع شد

​​​​​​​صدها نفر از ساکنان منطقه عفرین جنازه نازلی مصطفی را که در جریان قتلعام تل رفعت به شهادت رسیده بود، طی مراسمی پر شکوه در آرامستان شهدای منطقه فافین به خاک سپردند.

نازلی مصطفی از ساکنان روستای سیمالکا از توابع عفرین که در جریان قتلعام منطقه تل رفعت از سوی دولت اشغالگر ترک و وابستگان آن به شهادت رسیده بود، روز گذشته به خاک سپرده شد. صدها نفر از ساکنان منطقه عفرین جنازه این شهید غیر نظامی را به در مقابل بیمارستان آورین تا آرامستان شهدای منطقه فافین مشایعت کردند. در آرامستان، به منظور ادای احترام به شهدای آزادی، یک دقیقه سکوت اعلام شد. سپس هدیه یوسف، عضو شورای هماهنگی حزب اتحاد دمکراتیک ضمن تسلیت به خانواده و  بازماندگان نازلی مصطفی اظهار داشت: دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن با انجام دادن چنین جرایمی در مقابل انظار جهانیان، تلاش می‌کند جامعه را در معرض فشار قرار داده در نهایت خلق را مجبور کند که از خاک خود دست بردارند.

هدیه یوسف در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم اظهار داشت که علیرغم اینکه غیر نظامیان هیچگونه تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه نبوده‌اند، اما دولت ترک هیچگونه تفاوتی بین یک کودک، زن و یک مرد مسلح قائل نیست. همچنین هدیه یوسف خاطرنشان ساخت که نیروهای اشغالگر تمامی منطقه تل رفعت و مناطق اطراف آن را گلوله باران کرده‌اند.

هدیه یوسف در ادامه سخنان خود به مقاومت در شهبا نیز اشاره کرده و در این باره افزود: مقاومتی که در شهبا در حال انجام است، دشمن را به هراس واداشته است. به همین دلیل ما اکنون در مقابل همه اعلام می‌کنیم که مبارزه را در تمامی سطوح خود اعتلا و گسترش می‌دهیم. زیرا ما در مسیر آزادی، ملت دمکراتیک و برادری خلق‌ها گام برمی‌داریم. هیچکس نمی‌تواند ما را از دست‌یابی به اهدافمان باز دارد، ما تمامی مناطق اشغال شده از جمله عفرین را بار دیگر به میهن بازمی‌گردانیم.

بعد از آن، محمد رمضان عضو شورای کانتون سخنرانی کرده و اعلام نمود که سیاست روسیه به عنوان ناظر آتش‌بس و حفظ مرزهای سوریه خود دست به تعدی زده و ضمن محکومیت سیاستهای روسیه اظهار داشت: روسیه به حساب خون فرزندان و زنان ما برای دست‌یابی به منافع خود بهره‌برداری می‌کند.

نسرین علیوی از اعضای شورای کانتون شهبا نیز در این مراسم سخنرانی کرده و گفت: اکنون خون ساکنان شهبا و عفرین با هم امیخته شده است، اما این مسئله در نهایت به پیروزی علیه اشغالگری منجر می‌شود.

این مراسم با به خاک‌سپاری جنازه شهید نازلی مصطفی و شعارهای «شهیدان زنده‌اند» خاتمه یافت.