تظاهرات ضد اشغالگری: همانطور که تبهکارهایتان را شکست دادیم شما را نیز شکست خواهیم داد

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه در رقه، تبقه و دیرالزور مورد اعتراض قرار گرفت و این پیام داده شد: «همانطور که تبهکارهایتان را شکست دادیم شما را نیز شکست خواهیم داد.»

در رقه، طبقا و دیرالزور سازمان‌های مردم نهاد و بسیاری از مردم علیه حملات دولت اشغالگر ترکیه به خیابان‌ها آمدند.

رقه

مردم کانتون رقه در مقابل مجمع عمومی شهرک کرامه بیانیه‌ای دادند. عَلیا سلیمان عضو مجلس کانتون این بیانیه را قرائت کرد.

در این بیانیه گفته شد که هدف دولت اشغالگر ترکیه براندازی پروژه اداره خودمدیریتی، از بین بردن امنیت منطقه و نابود کردن مذکور بوده و تاکید شده است که دولت ترکیه از هر راهی برای ایجاد اختلاف و احیای داعش تلاش می‌کند.

کمیته اقتصاد و کشاورزی کانتون رقه نیز بیانیه‌ای صادر کرد. عیسی الحمادین، عضو کمیته کشاورزی و آبیاری، بیانیه را در تقاطع نعیم قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است که کارکنان کمیته کشاورزی، آبیاری و اقتصاد شورای مدنی رقه این حملات دولت اشغالگر ترکیه را به شدت محکوم می‌کنند.

در پایان این بیانیه آمده است که هدف دولت اشغالگر ترکیه با این حملات، هدف قرار دادن مردم، منازل و زیرساخت‌های آنها می‌باشد.

دیرالزور

اعضای اداره مدنی دموکراتیک کانتون دیرالزور در مقابل ساختمان اداری منطقه «۷ کیلو» تجمع کردند و بیانیه‌ای دادند. محمد الرجب، رئیس مشترک اداره مدنی دموکراتیک دیرالزور بیانیه را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است که دولت اشغالگر ترکیه با سیاست‌های خصمانه خود در قبال اداره خودمدیریتی سعی در نابودی پروژه دموکراتیک دارد.

در این بیانیه همچنین هدف از حملات دولت اشغالگر ترکیه ایجاد بحران اقتصادی و گرسنه کردن مردم منطقه عنوان شده است.

همچنین بیانیه‌ای با حضور اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد دیرالزور صادر شد. فاضل الحجی، عضو سازمان‌های غیردولتی بیانیه را خواند.

تاکید شد که هدف از این حملات نیز جلوگیری از مبارزه نیروهای سوریه دموکراتیک با تروریسم بوده است.

شورای منطقه غرب دیرالزور با حضور مردم منطقه و اعضای نهادهای مدنی بیانیه‌ای صادر کرد. نور العبی، عضو شورا، بیانیه را خواند.

طبقا

در کانتون طبقا، اداره خودمدیریتی دموکراتیک، دفاتر و کمیته‌های آن، احزاب سیاسی و اعضای شورای زنان زنوبیه طبقا در مقابل ساختمان اداری تجمع کردند. این بیانیه توسط هند العلی، رئیس مشترک شورای اجرایی کانتون طبقا قرائت شد.

در این بیانیه آمده است که حملات دولت اشغالگر ترکیه به نقاط نیروهای امنیت داخلی، موسسات غیرنظامی و خدماتی، منابع انرژی، انبارهای غلات و ایستگاه‌های کابلی، نقض قوانین بین‌المللی است و در زمره جنایات جنگی قرار می‌گیرد.

کوبانی

راهپیمایی کوبانی از میدان زن آزاد این شهر آغاز شد. مردم کانتون فرات، اعضا و مدیران نهادهای خودمدیریتی و هزاران نفر از اعضای حزب در این مراسم شرکت کردند. جمعیت ابتدا به سمت میدان شهید عگید حرکت کردند. مصطفی ایتو، رئیس شورای کوبانی، در سخنرانی خود سکوت قدرت‌های بین‌المللی در برابر این حملات را محکوم کرد و گفت: «ما به دولت ترکیه می‌گوییم که همانطور که تبهکارهای‌تان را شکست دادیم، شما را نیز شکست خواهیم داد."

منبج

مردم منبج از میدان دَلو به سمت میدان المَصَب راهپیمایی کردند. احمد الحیسن، رئیس شورای تل‌هوزان در این میدان گفت: «انزوا علیه رهبری خلاصه تمام سیاست‌های دولت ترکیه است. آنها می‌خواهند تأثیر افکار او را بر مردم محدود کنند. آنها موفق نخواهند شد. ما پا به پای شهدا خواهیم ماند، به سرزمین خود وفادار خواهیم ماند و تا آخر از خاک خود دفاع خواهیم کرد.»

حلب

شورای شیخ‌مقصود و اشرفیه حلب نیز راهپیمایی کردند و از مقابل سالن 8 مارس شروع کردند.

صلاح محمد، رئیس شورای اقتصاد در سخنرانی خود در راهپیمایی که در میدان شهدا به تجمع تبدیل شد، گفت: «دولت ترکیه پس از شکست‌ها در برابر جنبش آزادی کوردستان، حملات خود را در هر زمینه‌ای علیه کوردها افزایش می‌دهد.»

این راهپیمایی با سردادن شعار «مقاومت زندگیست» به پایان رسید.