واکنش سازمان‌های غیردولتی به حملات اشغالگرانه در قامشلو و حسکه

سازمان‌های غیردولتی مختلف در شهرهای حسکه و قامشلو، «وحشیگری» دولت اشغالگر ترکیه را محکوم کرده و بر اهمیت اتحاد و همبستگی تاکید کردند.

۱۵ مؤسسه متشکل از مؤسسات فرهنگی-باورداشتی کورد، عرب، آشوری، سریانی و ارمنی، سازمان‌های غیردولتی، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و ادارات در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک گرد هم آمدند.

در بیانیه مشترک مطبوعاتی که در شهر‌های حسکه و قامشلو داده شد، حملات اشغالگران محکوم گردید.

در هر دو بیانیه آمده است: «دلیل استفاده دولت ترکیه از جنگنده‌ها، پهپادها و توپخانه در حملات خود به منطقه، نه تنها ضعف و نفرت تاریخی آن، بلکه نشاندهنده وحشیگری نظام فاشیستی آن علیه مردم صلح‌جو و آزادی‌خواه است.»

در این بیانیه‌ها نیز آمده است: «ما می‌دانیم که دولت اشغالگر ترکیه که خواهان تعمیق بحران سوریه است، با ما دشمنی می‌کند و می‌خواهد منطقه را از انسان خالی کند و دستاوردهای انقلابی ما را از طریق تبهکاران داعش که دولت اشغالگر ترکیه در تلاش برای احیای آنهاست هدف قرار دهد. دولت اشغالگر ترکیه که می‌خواهد منابع زندگی ما را ناکارآمد کند، دائماً زیرساخت‌ها، مراکز سازمانی و مناطق مسکونی غیرنظامی منطقه را بمباران می‌کند.»

در این بیانیه‌ها بر اهمیت اتحاد و همبستگی در مقابله با حملات تاکید شده و آمده است: «تمام تلاش‌های دولت اشغالگر ترکیه بی‌نتیجه خواهد بود. زیرا اتحاد و همبستگی ما، صلح‌طلبی و همبستگی اجتماعی و دفاع ما از حق حیات بزرگترین پاسخ را به انواع حملات خواهد داد.»

در حالی که سکوت بین‌المللی در این بیانیه محکوم گردید، خاطرنشان شد که اراده آنها با این حملات شکسته نخواهد شد و مبارزه برای آزادی ادامه خواهد داشت.

نهادهایی که این بیانیه را صادر کردند به شرح زیر است:

-موسسه فرهنگ و هنر کانتون جزیره

-اتحادیه روشنفکران کانتون جزیره

-اتحادیه نویسندگان کورد سوریه

- خانه ایزدی‌ها

-اتحادیه ایزدی‌های سوریه

- شورای جامعه ارامنه شمال و شرق سوریه

-اتحادیه زنان ارمنی

-انجمن عکاسان سوریه

- جنبش فرهنگ و هنر بین‌النهرین (TEV-ÇAND)

-اتحادیه هنرمندان

-انجمن فرهنگ و هنر آشوریان

- گروه تئاتر Skêtşa

-انجمن فرهنگ و هنر سوریه

-خانه فرهنگی

-مؤسسه خلق‌ها و باورداشت‌های کانتون جزیره