وحشیگری دولت ترکیه در آغاز سال ۲۰۲۴

با حملات ارتش اشغالگر ترکیه به منطقه، هسته‌های مخفی داعش دست به تحرک زدند. تبهکاران داعش با حملات دولت ترکیه قوی‌تر می‌شوند. بسیاری از آنها دستگیر شدند، اما تحرکات هسته‌ها در کمپ هول افزایش یافته است. حملات به منطقه همچنان ادامه دارد.

به دلیل حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه که زیرساخت‌های منطقه مورد هدف قرار گرفت، خسارات زیادی به مناطق شمال و شرق سوریه وارد شد.

۹ شهر و ۲ هزار و ۲۳۲ روستا در منطقه جزیره بدون آب هستند

با آغاز سال جدید، دولت ترکیه حملات وحشیانه‌ای را به منطقه آغاز کرد. مدارس، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های آب، بنزین و برق هدف قرار گرفتند. ۷ ایستگاه برق از درک تا کوبانی هدف قرار گرفتند. از سوی دیگر به دلیل هدف قرار دادن نیروگاه‌های برق، ایستگاه‌های آب نیز از مدار خارج شدند که در نتیجه ۹ شهر و ۲ هزار و ۲۳۲ روستا بدون آب ماندند.

۲ هزار و ۲۳۲ روستای جزیره بدون برق مانده است

در نتیجه حملات دولت اشغالگر ترکیه به زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه، نیروگاه‌ها به طور کامل از کار افتادند. نیروگاه دربسیه دو بار، یک بار نیروگاه عامودا، دو بار نیروگاه قامشلو و دو بار نیروگاه تربسپی بمباران شد. در نتیجه این حملات، ۴ نیروگاه برق کاملاً از کار افتاده است. در نتیجه این حملات، ۱۲ تریبون در نیروگاه سوِدیه که مرکز نیروگاه است، تخریب شد. ترانسفورماتورهای هر تریبون و ایستگاه‌های کوچکی که به راه‌اندازی تریبون‌ها کمک می‌کردند کاملاً از کار افتاده‌اند. مرکز گاز سودیه چهار بار مورد حمله دولت اشغالگر ترکیه قرار گرفت و به طور کامل تخریب شد. به این ترتیب تولید گاز LPG به طور کامل متوقف شد. در نتیجه ویرانی‌های ناشی از حملات دولت ترکیه، ۲ هزار و ۲۳۲ روستا در درک، گرکه لگه، رملان، چلاخا، تربسپی، قامشلو، عامودا، تل کوچر و تل حمیس بدون برق ماندند.

از ۴۵۰ حلقه چاه آب فقط ۱۲۴ حلقه در حال بهره برداری است

به دلیل حملات، چاه‌ها و ایستگاه‌های آبی که با برق کار می‌کردند متوقف شدند. از مجموع ۴۵۰ حلقه چاه آب آشامیدنی در کانتون جزیره تنها ۱۲۴ حلقه چاه استفاده می‌شود.

ایستگاه سفان که آب مورد نیاز جزیره از آنجا تامین می‌شود، به دلیل حملات نمی‌تواند کار کند. این مرکز یکی از مراکزی است که آبرسانی به مردم دیرالزور، گرکه لگه، چلاخا، تربسپی و قامشلو را تامین می‌کند، اما به دلیل حمله دولت ترکیه اکنون قادر به خدمت رسانی نیست و از خدمت خارج شده است و مردم این شهرها نیز بدون آب مانده‌اند.

۳۰۰ روستا در عین عیسی و ۳۶۰ روستا در کوبانی بدون برق هستند

دولت ترکیه خدمات عمومی در کانتون فرات را نیز هدف قرار داده است. در عین عیسی، نیروگاهی که ۱۰ مگاوات برق منطقه و روستاهای آن را تامین می‌کرد، بمباران شد. در نتیجه نیروگاه عین عیسی از مدار خارج شد. از جمله ۳۰۰ روستا و منطقه عین عیسی بدون برق مانده‌اند.

چند ساعت پس از حمله دولت اشغالگر ترکیه به ایستگاه برق عین عیسی،حمله به ایستگاه برق کوبانی صورت گرفت که در نتیجه دو عدد از رگولاتورها که برق شهر و روستاهای کوبانی را تامین می‌کردند از خدمت خارج شدند و بخش کوبانی و ۳۶۰ روستای آن در تاریکی باقی ماندند.

در حمله دولت اشغالگر و قاتل ترکیه، انبار گندم در کانتون فرات هدف قرار گرفت و بذر گندمی که تصفیه شده و برای سال آینده آماده شده بود، هدف قرار گرفت. همچنین در حالی که اکیپ تلویزیون روژاوا در حال مستندسازی وحشیگری دولت ترکیه بودند، یک آسیاب غلات در همان محل مورد هدف قرار گرفت و نوین ابراهیم، ​​خبرنگار تلویزیون روژاوا در حالی که با دوربین خود حمله دولت ترکیه را مستند می‌کرد، هدف قرار گرفت.

در عین حال دولت ترکیه محل دامداری را نیز هدف قرار داد و خسارات مادی زیادی به بار آورد. دولت ترکیه با وحشیگری های خود در منطقه همواره می‌خواست مردم را آواره کند یا آنها را از بین ببرد، اما تاکنون با این حملات وحشیانه به هدف خود نرسیده و هرگز به هدف خود نخواهد رسید.

قرارداد اجتماعی

با تصویب قرارداد اجتماعی که به عنوان راه حلی برای اختلافات و تنش‌ها در سوریه و در خاورمیانه تلقی می‌شود، دولت اشغالگر ترکیه پس از تصویب این قرارداد، حملات خود را به مناطق شمال و شرق سوریه افزایش داد. هدف آنها برهم زدن آرامش، نابودی زیرساخت‌های منطقه و محل خدمات است، اما مردم در مقابل حمله دولت ترکیه که تمام منطقه را هدف قرار داد، ایستادند و با آن مقاومت بزرگ به دشمن ثابت کردند که هر اتفاقی هم بیفتد از خاک خود دست نمی‌کشند.

در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳، اداره خودمدیریتی یک قرارداد اجتماعی برای مناطق شمال و شرق سوریه با ۱۳۴ بند تصویب کرد که بلافاصله پس از تصویب آن لازم الاجرا شد. قرارداد اجتماعی که همه ملت‌ها، ادیان و مذاهب را در بر می‌گیرد به طور مساوی برقرار شد و هر فردی از جامعه می‌تواند آزادانه خود را تعریف کند. این قراداد همچنین تهدیدی برای دولت ترکیه است به همین دلیل برای شکست آن به همه ابزارها و روش‌ها متوسل شد تا بتواند آن ائتلاف را از بین برده و بین ملت‌ها درگیری و اختلاف ایجاد کند.

٨ شهید

در نتیجه این حملات بسیاری از مراکز حیاتی از جمله ایستگاه‌های گاز، برق، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و ... پس از هدف قرار گرفتن به طور کامل از دسترس خارج شدند. در نتیجه این حملات ۸ شهروند شهید و ده‌ها تن مجروح شدند.

در مقابل همه اینها، دولت اشغالگر ترکیه دوباره تلاش می‌کند زیرساخت‌ها و امنیت منطقه را هدف قرار دهد. اما با اتحاد همه ملت‌ها، نقشه‌های دولت ترکیه شکست خورد. مردم می‌گویند تنها راه ما مقاومت است.

کمپ هول

با حملات دولت اشغالگر ترکیه، هسته‌های مخفی تبهکاران داعش نیز تحرکات خود را آغاز کردند. بسیاری از آنها دستگیر شدند، اما تحرکات هسته‌ها در کمپ هول، خطرناک‌ترین کمپ جهان افزایش یافت. اما برای امنیت منطقه توسط نیروهای امنیت داخلی با کمک یگان‌های مدافع زنان (YPJ) و نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) عملیاتی انجام شد. بسیاری از تبهکاران در این کمپ دستگیر شدند و تعداد زیادی مواد منفجره، سلاح و بمب نیز کشف شد.

در عملیاتی که از ۲۷ ژانویه  آغاز شد، ۳۷ تبهکار دستگیر شدند. نیروهای سوریه دموکراتیک همچنین اعلام کردند که همیشه برای امنیت کمپ هول تلاش خواهند کرد.

دولت اشغالگر ترکیه که یکی از دولت‌های تقویت کننده تروریسم است با این حملات می‌خواهد امنیت منطقه را از بین ببرد. با این حملات که زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهد، نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهد و می‌خواهد ثبات منطقه را از بین ببرد.

۴ شهید در حمله دولت ترکیه

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه در اطلاعیه‌ای کتبی هویت ۴ تن از اعضای این نیرو را که در حمله هوایی ارتش ترکیه در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۴ به مقر فرماندهی نیروهای امنیت داخلی در شهر قامشلو به شهادت رسیدند، اعلام کرد که اسامی آنها عبارتند از:  عبدالسلام الاحمد، رباح الاحمد، محمد السعید، یمین شداد.

حملات دولت ترکیه ادامه دارد

دولت ترکیه می‌خواهد اداره خودمدیریتی را که شامل همه ملت‌ها می‌شود، نابود کند. تاکنون حملات دولت ترکیه همچنان ادامه دارد.