یاد شهدای قتل‌عام پاریس را در کانتون فرات گرامی داشتند

به مناسبت یازدهمین سالگرد قتل‌عام ۹ ژانویه ۲۰۱۳ در پاریس، صدها تن از ساکنان کانتون فرات به میدان آمدند و شهدای این قتل‌عام را به یاد آوردند.

صدها تن از ساکنان کانتون فرات به میدان آمدند تا قتل‌عام ۹ ژانویه ۲۰۱۳ را که منجر به قتل یکی از بنیانگذاران پ‌ک‌ک به نام سکینه جانسز ، نماینده کنگره ملی کوردستان (KNK) در پاریس، فیدان دوغان و لیلا شایلمز، عضو جنبش جوانان کورد شد، محکوم کنند.

خانواده‌های شهدا و صدها تن از ساکنان منطقه از راهپیمایی به پیشاهنگی نهادهای اداره خودمدیریتی دموکراتیک کانتون فرات حمایت کردند. راهپیمایی صدها نفری از میدان «ژن آزاد» با شعارهای «شهدا نمی‌میرند»، «زنده باد رهبر آپو» و «ژن ژیان آزادی» آغاز شد و تا مدرسه شهید سیدو ادامه داشت.

در ادامه به یاد سه زن مبارز و قهرمان جنبش آزادی مقابل مدرسه شهید سیدو یک دقیقه سکوت انجام شد. سپس، مهابات کوچر، عضو مجلس حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) سخنرانی کرد و اظهار داشت که سکینه جانسز با مقاومت خود الگوی همه زنان جهان شده است.

کوچر، هدف از این کشتار و توطئه را شکست جنبش آزادی کوردها عنوان کرد و گفت: «در تاریخ، بسیاری از قیام‌های مردم توسط حکومت‌ها سرکوب شده است. آنها سعی کردند با این حملات به جنبش آزادی کوردستان پایان دهند. آنها می خواستند این کار را در شخص زن پیشرو سکینه جانسز انجام دهند. رفیق سکینه با استقامت، مقاومت و مبارزه خود نمونه یک زن آزاد شد.»

پس از پایان سخنرانی، راهپیمایی با شعار «شهدا نمی‌میرند » به پایان رسید.