یگان‌های مدافع خلق به شهدای مقاومت عفرین ادای احترام کرد

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز اشغال عفرین از سوی رژیم غاصب ترک یاد و خاطره شهیدان مقاومت را گرامیداشت.

به مناسبت سومین سالگرد اشغال عفرین از سوی رژیم تبهکار ترکیه، فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) با صدور بیانیه‌ای با ادای احترام شهید فرمانده کارکر ایرش یاد و خاطره تمامی شهیدان مقاومت عفرین را گرامی داشته است. فرماندهی ی.پ.گ خاطرنشان کرد که مبارزه برای آزادی مناطق اشغالی قطعا به پیروزی می‌رسد.

در بیانیه فرماندهی ی.پ.گ آمده است:

"انقلاب روژاوا با نابودی داعش از ارزش‌های انسانی دفاع نموده و ارزش‌های دمکراتیک را به بشریت ارزانی داد. دولت اشغالگر ترک همیشه در مقابل ارزش‌های دمکراتیک موضع گرفت و علیه انقلاب روژاوای کوردستان که به الگویی برای تمامی جهان مبدل گشته است حملات همه‌جانبه‌ای را ترتیب داد. یکی از این حملات در سال ٢٠١٨ بود که در مقابل چشمان جهانیان به عفرین صورت گرفت.

عفرین که طول تاریخ از لحاظ فرهنگی همیشه منطقه‌ای غنی بوده است امروز با تغییر دمگرافی و قتل‌عام فرهنگی روبرو شده است. خلقمان و مبارزان قهرمان آن با پیشاهنگی فرمانده کارکر ایرش ماه‌ها در مقابل این اشغالگری مقاومتی بی‌مانند را نشان دادند. ارتش اشغالگر ترک و مزدورانش در مقابل این روحیه فدایی تنها با توسل به تکنولوژی پیشرفته توانست پیشروی کند.

خلقمان در عفرین از کوچک و بزرگ با پیشاهنگی یگان‌های ی.پ.گ، ی.پ.ژ و ق.س.د در مقابل دولت اشغالگر ترک مقاومتی بی‌سابقه را از خود نشان داده و حماسه‌ای تاریخی را نگاشتند. در این مقاومت که با پیشاهنگی فرمانده‌هایی همچون رفیق کارکر و با شعار «یا پیروزی یا پیروزی» مبارزه‌ای بی‌سابقه صورت گرفته و هر لحظه آن به حماسه‌ای مبدل گردید. این روح با پیشاهنگی فرمانده کارکر، با فدائیانی همچون آوستا، رزگار، روسیار، ایلان آرتیوش و صدها شهید قهرمان دیگر به ریشه‌های مقاومت تاریخی مبدل شد.

امروز دولت اشغالگر ترک و مزدورانش آینده آزاد خلقمان و تمامی خلق‌های خاورمیانه را با تهدید مواجه کرده‌اند. در مقابل این مخاطرات با روحیه فرمانده کارکر ایرش و با شعار «رهبری آزادی، کوردستان آزاد» با شعله‌ور کردن آتش مبارزه و نابودی اشغالگران به اهداف بنیان مبارزه دست می‌یابیم. ما با ادای احترام به رفیق فرمانده کارکر ایرش یاد و خاطره تمامی شهیدان مقاومت عفرین را گرامی می‌داریم و در مقابل آنان سر تعظیم خم می‌کنیم و پیمان آزادی را که به خلقمان و شهیدانمان داده‌ایم تجدید می‌کنیم."