یحیی محمود: دولت ترک تلاش می‌کند تا مناطق اشغال شده را به مناطق استعماری تبدیل کند

ریاست دفتر حزب ائتلاف میهنی دمکراتیک سوریه در رقا اظهار داشت که دولت اشغالکر ترک تلاش می‌کند بخش‌های دیگری از خاک سوریه را به اشغال درآورده و مانند منطقه اسکندرون به بخشی از مناطق تحت سلطه و استعماری خود تبدیل کرده و در نهایت به خاک خود ملحق کند.

دولت اشغالگر ترک با هدف قطع ارتباط مناطق دیگری با خاک سوریه، حملات خود را به شمال-شرق سوریه ادامه داده و از سکوت مجامع بین‌المللی در این باره بهره‌برداری می‌کند. دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن در مناطق اشغال شده، با دست زدن به جرایم ضد بشری، لیر ترکی را به عنوان مبنای مبادلات مالی بر خلق تحمیل کرده و اسامی تاریخی را تغییر می‌دهند، هدف اصلی دولت ترک الحاق این بخش‌ها مانند بخش اسکندرون به خاک ترکیه است. دولت اشغالگر ترک از این طریق تمامی میثاق و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد. در همین رابطه طیب اردوغان خبر از افتتاح یک دانشگاه ترکی در مناطق اشغال شده شمال-شرق سوریه داده است.

یحیی محمود ریاست دفتر حزب ائتلاف میهنی دمکراتیک سوریه در رقا در رابطه با این اقدامات اظهار داشت: نتیجه حملات دولت ترک به مناطق شمال-شرق سوریه از میان بردن خلق‌های سوریه بوده و این حملات باعث مهاجرت و آوارگی شمار فراوانی از سوری‌ها شده است. وی در ادامه گفت: دولت ترک تلاش می‌کند امپراتوری عثمانی را بار دیگر احیا کند. ما در ابتدای انقلاب سوریه این موضوع را گوشزد کرده بودیم. همچنین دولت ترک تلاش می‌کند تا خاک سوریه را مانند اسکندرون به خود الحاق کند.

در همین رابطه محمود سکوت مجامع بین‌المللی را نیز مورد انتقاد قرار داده و اظهار داشت: رئیس جمهوری جدید آمریکا همچنان در این باره سکوت کرده است. او اجازه داده است که دولت اشغالگر ترک دست به حمله زده و جرایم سنگینتری را مرتکب شود. وی با تقبیح نقش روسیه اظهار داشت: روسیه با شعار خاتمه دادن به بحران سوریه و آزادی خلق سوریه این بحران‌ها را گسترش داده است. اما معلوم شده است که این کشور نیز با ترکیه در حال معامله و بازرگانی بر سر سوریه است. برای نمونه روسیه، عفرین را به دولت ترک تحویل داده و در مقابل غوطه شرقی را به تحویل گرفت.

یحیی محمود در ادامه سخنان خود اظهار داشت که ما به عنوان حزب تمامی شیوه‌های اشغالگری و اشغال حتی یک وجب از خاکمان را محکوم کرده برای از میان برداشتن تمامی اختلافات و از بین بردن تمامی گروه‌های مسلح وابسته به کشورهای خارجی مبارزه می‌کنیم.

یحیی محمود در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که دولت ترک هیچ گامی در راستای منافع هیچ کسی برنداشته و صرفا در فکر غارتگری است. این مسئله از زمانیکه ترکیه وارد سوریه شده است بسیار آشکار شده است. برای نمونه وسایل و ابزارهای پزشکی را به غارت برده‌اند، تمام محصولات کشاوزی و تمامی اثار باستانی را به سرقت برده‌اند. حتی درخت‌ها را نیز از ریشه در آورده و سرقت کرده‌اند. جرایم ارتکابی دولت ترک به گونه‌ای است که مناطق اشغال شده را به عنوان بخشی از خاک خود ملاحظه می‌کند. با مشاهده اقدامات دولت ترک در مناطق اشغالی، اعمال پول خود در معاملات و دیگر اقدامات می‌بینیم که این کشور در حال الحاق بخش‌های اشغال شده به ترکیه است و این همان اقدامی است که پیش از این در اسکندرون انجام داده است.

یحیی محمود ریاست دفتر حزب ائتلاف میهنی دمکراتیک سوریه در رقا در خاتمه سخنان خود اظهار داشت ما ساکنان مناطق شمال-شرق سوریه باید با حفظ اتحاد خود به سپری در مقابل حملات ارتش اشغالگر ترک تبدل شویم و اشغالگران را از خاک خود بیرون کنیم. لازم است خلق سوریه در مقابل تمامی توطئه‌ها هوشیاری خود را حفظ کنند. در مقابل اشغالگری‌ها بپاخیزند. وی از جامعه بین‌المللی و خصوصا دولت‌های حافظ صلح در سوریه درخواست نمود که نقش فعالتری را در مقابل اشغالگری‌های دولت ترک در سوریه ایفا کنند و براساس تصمیمات بین‌المللی عمل کنند.

منبع: ANHA