ی‌پ‌گ شهادت ۲ تن از اعضایش را اعلام کرد

یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ)، طی بیانیه‌ای مشخصات ۲ تن از اعضایش به نام‌های باهوز حلو و متین القلعه را که در دیرالزور به شهادت رسیده بودند را اعلام کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) در این‌باره بیانیه‌ای صادر کرده است.

بیانیه‌ی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) به شرح زیر می‌باشد:

«مبارزه‌ی ما علیه اشغال‌گران در تمامی مناطق شمال و شرق سوریه با جدیت و به صورت مستمر ادامه دارد. به ویژه علیه هسته‌های‌ مخفی داعش عملیات انجام داده می‌شود و این عملیات‌ها از حملات جلوگیری می‌کند. در این چارچوب، در روز ۱۲ اکتبر در دیرالزور علیه یکی از هسته‌های داعش، عملیاتی انجام شد، رفیق ما متین به شدت مجروح شد. پس از رساندن رفیق متین به بیمارستان، در ۱۶ اکتبر با وجود تمامی تلاش‌ها، به شهادت رسید.

رفیق ما باهوز که در منطقه‌ی دیرالزور کار و مبارزه می‌کرد، در ۱۵ اکتبر در زمان تدارک عملیات به یکی از هسته‌های‌ تبهکاران داعش طی حادثه‌ای به شهادت رسید.

رفیق ما باهوز در شهر حلب به دنیا آمد و فرزند خانواده‌ای است که وی را با فرهنگ میهن‌دوستی پرورش دادند. در سال ۲۰۱۳ در شهر حلب، به صفوف ما پیوست و با موفقیت دوره‌‌های آموزشی را به عنوان شروانی تازه در عفرین سپری کرد. در عملیات‌های عفرین و شهبا و دیرالزور که علیه تبهکاران وابسته به دولت ترکیه مانند داعش و جبهه النصره انجام شد، مجروح گردید و پس از مداوا بر سر کار خود بازگشت. نه تنها علیه تبهکاران وابسته به دولت ترکیه، بلکه در برابر حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت ترکیه به روژآوا نیز در خط مقدم مبارزه حضور داشت.

رفیق ما متین القلعه، رفیقی عرب بود و در شهر تل کوچر به دنیا آمده بود. داعش می‌خواست در منطقه افکار خود که ضد ارزش‌های اسلام‌است را در بین خلق عرب ما منتشر نماید، اما رفیق متین علیه فکر تاریک داعش به صفوف ما ملحق شد و پاسخی لازم و موضعی پر معنا را از خود نشان داد. زمانی که ی‌پ‌گ در سال ۲۰۱۵ آزادسازی خلق عرب را آغاز کرد، به ویژه آنانی که به ویژه مناطقی که در دست داعش بودند، رفیق متین با پیوستن به صفوف ما به پلی بین خلق عرب-کورد و خلق‌های دیگر منطقه تبدیل شد. رفیق متین پس از گذراندن دوره‌ی آموزشی آکادمی، در جبهه‌های که مبارزه‌ی فعال علیه داعش صورت می‌گرفت، در عملیات‌های رقه، دیرالزور، مرگده و دشیشه شرکت کرد. رفیق متین، برای جلوگیری از دوباره قدرت گرفتن داعش در دیرالزور، فعالانه در اکثر عملیات‌های ما حضور داشت، در آخرین عملیات پس از یک نبرد قهرمانانه به شهادت رسید.

ما به عنوان ی‌پ‌گ در شخصیت رفقایمان باهوز و متین، با احترام و سپاس یاد تمامی شهدای قهرمانمان را گرامی می‌داریم، تجدید پیمان می‌بندیم، تا زمانی ‌که تبهکار و اشغال‌گری در سرزمین ما باقی مانده باشد، مصرانه به مبارزه ادامه دهیم. به خانواده‌ی گرامی رفقایمان باهوز و متین و خلق میهن دوستمان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات شهدا به شرح زیر می‌باشد:

کد سازمانی: باهوز حلب

نام و ‌‌نام خانوادگی: بشار بکر

نام مادر: وصفی

نام پدر: محمد

مکان و تاریخ شهادت: دیرالزور /۱۵ اکتبر ۲۰۲۳

 

***

کد سازمانی: متین القلعه

نام و ‌‌نام خانوادگی: سلیمان الاحمد

نام مادر: عنود‌

نام پدر: احمد

مکان و تاریخ شهادت: دیرالزور /۱۶ اکتبر ۲۰۲۳.