زنان جوان در رقه علیه انزوا راهپیمایی کردند

زنان در رقه علیه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راهپیمایی کردند.

با پیشاهنگی اتحادیه زنان جوان رقه، صدها زن در رقه، اعضای جمعیت زنان زنوبیا، دفاتر زنان و احزاب سیاسی به میادین آمدند و خواهان آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

راهپیمایی از مقابل بیمارستان کودکان آغاز شد. در این راهپیمایی شعارهایی در محکومیت توطئه بینالدولی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و درخواست آزادی فیزیکی وی سر داده شد.

راهپیمایی در میدان زنان متوقف شد. لطیفه حسن به نمایندگی از اتحادیه زنان جوان سخنرانی کرد.

در بیانیهی اتحادیهی زنان جوان آمده است که دولت اشغالگر ترکیه و همدستانش با یک توطئه بینالدولی تلاش کردند اندیشهی آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را هدف قرار دهند. همچنین خاطرنشان شد که دولت ترکیه در تلاش برای از بین بردن پروژه ملت دموکراتیک و حملاتش به مناطق حفاظتی مدیا هیچ دستاوردی نداشته است.

اتحادیه زنان جوان همچنین تاکید کردند، تا آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آنها توقف نخواهند کرد.

در ادامه، بیانیه مجلس جمعیت زنان زنوبیا توسط مدیر آن کافیه کوردی خوانده شد. در این بیانیه انزوا علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان محکوم شد و همچنین آمده است، دولت ترکیه از اندیشههای رهبر خلق کورد وحشت دارد. چون پروژهی وی راه حلی برای مسائل خاورمیانه است. این راه حلها نیز در خدمت منافع و توطئههای استعماری دولت ترکیه نیست.

در پایان این بیانیه آمده است: "پیروزی زنان به معنی پیروزی جامعه است. همانطور که رهبر عبدالله اوجالان میگوید، اگر یک مرد آزاد شود، یک فرد آزاد شده، اما اگر زنی آزاد شود، جامعهای آزاد شده است. باید از اندیشه رهبری صیانت کنیم و بر خط‎‎‎مشی او به مبارزات ادامه دهیم".