زیدان العاصی: حمله دولت ترک به منطقه دور از انتظار نیست

زیدان العاصی ریاست مشترک هیات دفاعی خودمدیریتی شمال-شرق سوریه اظهار داشت که حمله دولت ترک به منطقه دور از انتظار نیست و در این باره افزود: هر حمله‌ای به معنای جنگی جدید و بی‌پایان بوده و جنگی سراسری از منطقه دیرک تا عفرین آغاز می‌شود.

زیدان العاصی ریاست مشترک هیات دفاعی خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در رابطه با اخبار مرتبط به زمینه‌سازیههای دولت اشغالگر ترک برای حمله به دیرک در روژآوا با خبرگزاری هاوار گفتوگو کرد.

زیدان العاصی در این باره اظهار داشت که دولت ترک از ابتدای انقلاب سوریه به مرزهای رسمی این کشور حمله کرده و حملات خود را نیز افزایش داده است. العاصی در این باره خاطرنشان ساخت که حمله دولت ترک به روژآوا و شمال-شرق سوریه دور از انتظار نبوده و در ادامه افزود: هر حمله‌ای به معنای جنگی جدید و بی پایان بوده و جنگی سراسری از منطقه دیرک تا عفرین آغاز می‌شود و باید منتظر فاجعه‌ای عمومی بود.

زیدان العاصی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های بسیار خطرناک دولت ترک در منطقه دیرک و شنگال افزود: در صورتیکه دولت اشغالگر ترک دست به حمله بزند، یا در این باره اقدامی را انجام دهد، این جنگ صرفا به دیرک محدود نشده و جنگی گسترده خواهد بود که در تمامی مرزها، از دیرک تا عفرین گسترش پیدا می‌کند.

زیدان العاصی همچنین گفت: در صورتیکه دولت ترک به دیرک حمله کند، این حمله بدون پذیرش نیروهای عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی نخواهد بود: امکان ندارد که حمله‌ای از خاک عراق صورت گرفته و با موافقت آن کشور نبوده باشد. از طرف دیگر می‌توان به نقش نیروهای ائتلاف بین‌المللی نیز در این باره اشاره کرد.

زیدان العاصی در ادامه سخنان خود در رابطه با احتمال حمله دولت اشغالگر ترک به نقش روسیه و همچنین حکومت دمشق نیز در رابطه با حملات احتمالی اشاره کرده و اظهار داشت: از نیروهای ائتلاف بین‌المللی، روسیه و حکومت دمشق درخواست می‌کنیم که در این باره مسئولیت‌پذیر بوده و در مقابل حملات دولت ترک موضعگیری کنند. اگر این حمله متوجه دیرک یا بخش دیگری باشد، ناظران و تضمین‌کنندگان صلح در منطقه که ائتلاف بین‌المللی و روسیه هستند، در منطقه حضور دارند. همچنین نیروهای حکومتی نیز در منطقه حضور دارند و این نیروها جزو نیروهای مشروع کشور هستند. به همین دلیل ممانعت از حملات احتمالی وظیفه این نیروهاست.

زیدان العاصی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که اگر حکومت دمشق خواهان حفظ جغرافیای منطقه و کشور است، آنگونه که ادعا می‌کند، باید در مقابل این حملات موضع بگیرد. اما اگر در رابطه با از میان برداشتن خودمدیریتی بین حکومت دمشق و روسیه پیمانی وجود داشته باشد، نتایج آن بر تمامی سوریه تاثیرگذار بوده و در خدمت منافع سوریه نخواهد بود.

زیدان العاصی شکست اخیر حملات ارتش ترک در منطقه عین عیسی را خاطرنشان ساخته و گفت: دولت ترک در تداوم اقدامات خود برای اشغالگری بیش از یک بار در این محور جنگی شکسست خورده و نتوانست حتی بخشی کوچک از این شهر را نیز به اشغال درآورد.

زیدان العاصی، ریاست مشترک هیات دفاعی مناطق خودمدیریتی شمال-شرق سوریه در خاتمه اظهارات خود گفت: نیروهای نظامی شمال-شرق سوریه به حملات ارتش اشغالگر ترک پاسخ می‌دهند. ما نیروهای نظامی و نیروهای سوریه دمکراتیک پیمان می‌بندیم که از خلقمان در صورت حمله ارتش ترک، محافظت کرده و اجازه اشغال خاکمان را به دولت ترک ندهیم.