آوستا خابور برای دفاع از عفرین جانش را فدا کرد

مبارز فدایی یگان‌های مدافع زنان "آوستا خابور" از اهالی عفرین است. او که سال ٢٠١۴ به نیروهای ی.پ.ژ ملحق شد در دوره آموزشی خود مصاحبه‌ای انجام داده و اهدافش را بیان می‌کند

مبارز فدایی یگان‌های مدافع زنان "آوستا خابور" از اهالی عفرین است. او که سال ٢٠١۴ به نیروهای ی.پ.ژ ملحق شد در دوره آموزشی خود مصاحبەای انجام داده و اهدافش را بیان می‌کند

 

آوستا خابور روز شنبه بیست و هفتم ژانویه، زمانی دست به عملیات فدائیانه زد که نبرد سنگینی در روستای حمام با نیروهای اشغالگر درگرفت.

 

این مبارز ی.پ.ژ با استفاده از مواد منفجره و اقدام فدائیانه، یک دستگاه تانک ارتش ترکیه را منهدم کرد و سرنشینان آن را از پای درآورد.

 

زلیخا حمو با کد سازمانی آوستا خابور متولد یکی از مناطق عفرین است و از سال ٢٠١۴ به ی.پ.ژ پیوسته بود.

 

او زمانی که در آکادمی شهید شیلان در حال گذراندن دوره آموزشی خود بود در مصاحبەای اهدافش را بیان کرده بود.

آوستا خابور می‌گوید: "درس‌های مهمی در این آکادمی فرامی‌گیریم. از جمله در مورد سازمان‌یافتگی، واقعیت زن و موقعیت آن در اجتماع. زنان در جامعه ما از حقوق خود منع شدە اند اما پس از پیوستن به جنبش بیشتر به این موضوع فکر می‌کنیم. به دیدگاههای رهبری که می‌گوید زنان چگونه باید مبارزه کنند تا از لحاظ سیاسی و دفاعی نیرومند شوند و به حقوقشان برسند.  زنی که آشنا به سیاست نباشد ذوب می‌شود. ما اینجا این دروس را یاد می‌گیریم. متوجه می‌شویم که زنان با چه موانعی در سیستم مردسالار و دولت‌گرا مواجهند. ما متوجه نیروی خود شدیم که می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. زنان هم می‌توانند بجنگند. ما برای رهایی زنان تحت ستم جامعه خود تلاش می‌کنیم. داعش به شدت از زنان در هراس است وقتی که می‌بیند آنها در برابرشان می‌جنگند. آنها شوکه شدەاند. تنفر داعش از زنان به همین دلیل است. ما در برابر منطق داعش و حکومت‌های مبارزه می‌کنیم و نیروی زن را نشان می‌دهیم. در این مقطع بیش از همه رهبری جنبش ما رهبر آپو زیر حمله قرار دارد. ما باید پاسخ حملات را بدهیم و به این می‌اندیشیم که چگونه باید پاسخ دهیم."