حامیان عفرین در شیلی، بولیوی، اکوادور و آرژانتین به میدان آمدند

جمع کثیری از شهروندان کشورهای شیلی، بولیوی، اکوادور و آرژانتین در آمریکای لاتین با تجمع های اعتراضی در مقابل کنسولگری ترکیە حملات هوایی و زمینی این کشور بە عفرین را بە شدت محکوم کردند

جمع کثیری از شهروندان کشورهای شیلی، بولیوی، اکوادور و آرژانتین در آمریکای لاتین با تجمع های اعتراضی در مقابل کنسولگری ترکیە حملات هوایی و زمینی این کشور بە عفرین را بە شدت محکوم کردند

روز جمعه نمایندگان احزاب سیاسی و سازمانهای حقوق بشری و زنان با ابتکار کمیتە پشتیبانی از کردستان در آمریکای لاتین، در مقابل کنسولگری‌ ترکیە در بوینس آیرس راهپیمایی اعتراضی برگزار کرند. در این راهپیمایی شعارهای "اردوغان فاشیست و تروریست" و زندە باد مقاومت عفرین داده شد.

 

گروە ماداران پلازا د مایو، جنبش سوسیالیست کارگران، حزب مبارزان کمونیست و تعداد دیگری از احزاب و گروههای چپگرا در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

 

سخنرانان این تجمع ضمن تأکید بر پیروزی کردها اعلام کردند اردوغان همانند داعش برای جهانیان تهدید بزرگی بە حساب می آید.

 

معترضان همچنین خواستار تعطیلی سفارت ترکیه در آرژانتین شدند.

 

روز پنج شنبە ٢۵ ژانویه نیز در پایتخت اکوادور تجمعی اعتراضی در مقابل کنسولگری ترکیە برگزار کردند. در این گردهمایی حملات رژیم ترکیە و تبهکاران وابستە بە آن بە عفرین بە شدت محکوم شد. تجمع کنندگان اعلام کردند مقاومت روژاوا نە فقط برای خاورمیانە بلکە برای خلقهای سراسر جهان الهام بخش بوده است.

 

همچنین با ابتکار زنان فمنیست در لاپاز پایتخت بولیوی نیز تجمع اعتراضی با هدف مشابە در مقابل کنسولگری ترکیە برگزار شد.

 

زنان فمنیست طی سخنانی در این تجمع خواهان توقف حملات بە عفرین و همچنین بستە شدن کنسولگری ترکیە در این کشور شدند.

 

معترضان در شهر سانتیاگوی شیلی نیز همانند دیگر کشورهای آمریکای لاتین با هدف محکومیت حملات ترکیە بە عفرین در مقابل کنسولگری این کشور گردهم آمدند.

 

شرکت کنندگان در این گرهمایی با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را بە حملات بە عفرین و سکوت جامعە جهانی در برابر آن اعلام کردند. این گردهمایی با دخالت پلیس شیلی بە پایان رسید.