حمله به عفرین مایه ننگ دولت‌های جهان است

نسرین عبدالله سخنگوی ی.پ.ژ در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات، مقاومت عفرین، هدف رژیم ترکیه از حمله به عفرین و نقش نیروهای بین‌المللی در این میان را ارزیابی کرد

نسرین عبدالله سخنگوی ی.پ.ژ در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات، مقاومت عفرین، هدف رژیم ترکیه از حمله به عفرین و نقش نیروهای بین‌المللی در این میان را ارزیابی کرد

 

ایشان دفاع از خلق و خاک عفرین را وظیفه اساسی و مشروع نیروهای ق.س.د، ی.پ.ژ و ی.پ.گ نامید و افزود:"حمله رژیم ترکیه به عفرین در هر صورت بر مبارزه با داعش در دیرالزور تأثیر منفی برجای خواهد گذاشت"

 

ترکیه و داعش با راهکارهای تبهکاران داعش به نیروهای ما حمله می‌کنند

نسرین عبدالله در آغاز سخنان خود اظهار کرد:"از شش روز پیش دولت ترکیه همراه با عناصر فراری داعش، احرار الشام، جبهةالنصره و گروهک ارتش آزاد سوریه و گروهک کُرد مزدور موسوم به "آزادی" عفرین را آماج حمله قرار داده‌اند.

حملات هوایی و زمینی آنان تاکنون به جانباختن دهها تن از غیرنظامیان منجر شده است. تعدادی از قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و خانه‌های بسیاری هم ویران شده‌اند. مهاجمان به آثار باستانی هم حمله می‌کنند. عملکرد مذکور نشان می‌دهد که دولت ترکیه از راهکار داعش برای قتل‌عام استفاده می‌کند."

 

دهها اشغالگر که مدعی "فتح" بودند، "شکستند"

سخنگوی ی.پ.ژ با اشاره به حملات اشغالگرانه رژیم ترکیه و مقاومت‌‌های نیروهای ی.پ.گ/ی.پ.ژ تصریح کرد:"این حملات هر چقدر هم وسیع باشند اما مقاومت عفرین چندین برابر حمله اشغالگران گسترش می‌یابند."

نسرین عبدالله در ادامه از جنگ روانی رسانه‌های متعلق به دایره جنگ ویژه رژیم ترکیه خاطرنشان کرد:"فریب جامعه هم راه به جایی نخواهد برد زیرا دهها نظامی و تبهکاری که برای "فتح" آمده بودند، اجسادشان مدفون شد."

 

"مقاومت خلق اراده ما را تقویت می‌کند"

ایشان در بخشی دیگر از سخنان خویش وحشی‌گری رژیم ترکیه در حمله به عفرین را بیشتر از داعش خواند و افزود:"نیروهای ی.پ.گ/ی.پ.ژ با مقاومتی که می‌توان آنرا "مقاومت عصر" نامید در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند و ما همچون نیروهای ق.س.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ مصمم‌اند که از خلق خویش در برابر هرگونه حمله‌ای محافظت کنند. اجازه نمی‌دهیم دشمن یک گام از خاک ما را اشغال کند."

بخش‌های مختلف خلق عفرین از زنان، مردان و جوانان به شیوه‌ای که نمونه آن در تاریخ کم دیده شده است در برابر دشمنان مقاومت می‌کنند و حماسه می‌آفرینند. ما نیروی خود را از خلق قهرمان خود کسب می‌کنیم و این مهم اراده ما برای محافظت از دستاوردها را بیش از هرزمانی ارتقا می‌دهد. بر انجام وظیفه انقلابی خود مصمم هستیم."

 

حمله و اشغالگری جاری مایه ننگ دول جهان است

سخنگوی ی.پ.ژ به بیانیه‌های رژیم ترکیه در رابطه با حمله به عفرین گفت:"ترکیه مدعی است که این حملات با هماهنگی آمریکا، روسیه، ائتلاف ضدداعش، اتحادیه اروپا و رژیم اسد صورت می‌گیرند، به این معنی که این نیروها از حمله اشغالگرانه به عفرین آگاهند و هیچکدام از این نیروها تاکنون واکنشی برای توقف حملات اشغالگرانه ترکیه نشان نداده‌اند.

این امر مایه ننگی بزرگ برای بشریت است. برای کشورهایی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند مایه شرم است. تداوم چنین وضعیتی روسیاهی بشریت در تاریخ را بدنبال خواهد داشت."

 

هدف روسها عمیق‌تر کردن بحران است

ایشان در رابطه با سوداگری رژیم روسیه با ترکیه خاطرنشان کرد که روسیه شریک مستقیم دولت ترکیه در اشغالگری است و روسیه خواهان عمیق‌تر کردن بحران سوریه است. آنان خواهان کشتار بیشتر و آوارگی بیشتر ساکنان غیرنظامی هستند.

 

ادعاهای مسئولین روسیه در رابطه با عدم استقرار ترکیه در خاک سوریه مهمل است. دولت ترکیه دارای ارتشی اشغالگر است و این حمله هم اشغالگرانه است. نه تنها حمله به یگانهای ما و خلق کرد حمله میکند بلکه به تمام خلق‌ها و خاک سوریه را هم هدف حمله قرار داده است. اولین مکانی که جنگنده‌های ترکیه به آن حمله کرده‌اند کمپ آوارگان روبار بود که در آن یک خانواده ادلبی قتلعام شدند. چنین حمله‌ای نشان می‌دهد که هدف اردوغان اشغالگری است."

 

حمله رژیم ترکیه علیه نیروهای ائتلاف ضد داعش است

نسرین عبدالله در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات ارتش غاصب ترکیه در خاک سوریه اشاره نمود و اظهار کرد:"اردوغان، داعش، جبهه‌النصره، احرارالشام و کردهای مزدور همپیمان آنان به خلق و خاک ما حمله‌ور شده‌اند. این مجموعه همگی تروریست هستند. اگر ائتلاف ضدداعش در مبارزه خود علیه ترور صداقت دارد می‌بایست در مقابله با اقدامات تروریستی دولت ترکیه اتخاذ موضع کند.

 

تشکیل و تجهیز نیروی دفاع مرزی ٣٠ هزار نفری از سوی آمریکا بهانه دولت ترکیه برای حمله به عفرین بود. بنابراین این حمله مستقیما علیه حمله به نیروهای ائتلاف است. لازم است ائتلاف این موضوع را تحت نظر قرار دهد.

 

"وظیفه ما دفاع از خاک و خلق خود است"

نسرین عبدالله به حمله رژیم ترکیه به عفرین و تأثیرات آن بر مبارزه با داعش در دیرالزور پرداخت و تأکید کرد:"خلقمان در عفرین را تهدید به قتل‌عام می‌کنند. خلق عفرین برای دفاع از خویش هر آنچه لازم باشد انجام خواهد داد. ما هم همچون نیروهای دفاعی خلق هر آنچه از دستمان برآید برای دفاع از خلق انجام خواهیم داد. در هر صورت آغاز حمله به عفرین بر روند مبارزه با داعش در دیرالزور تأثیر خواهد گذاشت. ما مجبور به دفاع از خلق خویش در عفرین هستیم. این مهم هم رسالت ماست و هم وظیفه طبیعی ماست.

ائتلاف بین‌المللی ضدداعش باید بداند که ترکیه با اسلحه‌های ناتو به ما حمله‌ور شده و ترکیه از اعضای سازمان ناتو است. ما فکر می‌کنیم که ناتو حملات ترکیه به خلق ما را تأیید می‌کند. ناتو و ائتلاف می‌توانند ترکیه را متوقف کنند."

 

عدم واکنش اتحادیه اروپا "ریاکاری" محض است

وی عدم اتخاذ موضع از سوی اتحادیه اروپا در مقابل اقدامات اشغالگرانه رژیم ترکیه را ریاکاری خواند و ادامه داد:"اتحادیه اروپا خویش را مجموعه کشورهای دمکراتیک می‌بیند و برای چاره‌یابی مسائل خلق‌ها و کشورها کنفرانس و نشست‌های متعددی را برگزار می‌کند. اما در رابطه با حمله اردوغان علیه عفرین چشم و گوش خود را بسته‌اند. هنوز هم واکنشی از سوی آنان دیده نشده است. آنچه در جریان است "ریاکاری" محض آنان است."

 

همه علیه اشغالگران بپاخیزند

نسرین عبدالله سخنگوی یگانهای مدافع زنان در پایان ضمن تأکید بر گسترش مقاومت علیه اشغالگران تنها وظیفه مبارزان را "پیروزی" در عفرین خواند و گفت:"به خلق عفرین نوید پیروزی می‌دهیم و بر این مبنا با تأسی از روز تاریخی پیروزی مقاومت کوبانی پیمان می‌بندیم که در عفرین هم به پیروزی دست می‌یابیم."

ایشان تمام خلق‌های سوریه را فراخواند تا در هر عرصه‌ای علیه اشغالگران بپاخیزند.