زنان و مردان عفرین برای دفاع از کرامت و سرزمین خود مسلح شدند

در حالی که در شش روز گذشته عفرین از سه سمت و از زمین و هوا زیر آتش ارتش ترکیه  و شاخەهای القاعده قرار گرفته است، از دل این کانتون در شمال سوریه پیام مقاومت به گوش می‌رسد. نبرد سختی در عفرین جریان دارد

در حالی که در شش روز گذشته عفرین از سه سمت و از زمین و هوا زیر آتش ارتش ترکیه  و شاخەهای القاعده قرار گرفته است، از دل این کانتون در شمال سوریه پیام مقاومت به گوش می‌رسد. نبرد سختی در عفرین جریان دارد. تاکنون دستکم ٣۶ غیرنظامی جان خود را از دست داده و دهها تن دیگر زخمی شدەاند. مبارزان اما در سه جبهه عفرین تلفات سنگینی به نیروهای اشغالگر وارد کردەاند.

 

در عفرین بسیج عمومی اعلام شده، کسانی که توان جنگ دارند سلاح برداشتەاند، برخی مسئول تأمین آب و غذا و لجستیک مبارزان و برخی در حال کمک‌های دیگر هستند.

 

جمعی از زنان و مادران عفرین که برای دفاع از خانه و خانوادەهای خود مسلح شدەاند با قرائت بیانیەای در مرکز شهر اعلام کردند آنچه روی داده هجومی غیر انسانی و غیر قابل تحمل است.

 

سخنگوی زنان گفت هجوم ترکیه و سکوت جهانی که نظارەگر آن است را محکوم می‌کنند.

 

او گفت کردها و نیروهای سوریه دمکراتیك پس از آن مورد حمله قرار گرفتند که به نمایندگی از بشریت در برابر داعش ایستادند و به اقدامات وحشیانه این گروه پایان دادند. اردوغان پس از شکست داعش، نقاب از چهرە برداشته و خود وارد میدان جنگ شده است. ما مردم منطقه از خودمدیریتی بومی و دمکراتیكی که با اراده مردم منطقه شکل گرفته دفاع خواهیم کرد. نه بمباران ترکیه و نه رژیم سوریه و هیچیک از دول جهانی نمی‌توانند خط مقاومتی که در عفرین شکل گرفته است را بشکنند.

 

 مردم در عفرین فقط یک شعار دارند که آنهم؛ مقاومت زندگی‌ست. حالا که جنگ آغاز شده هر یک از ما مبارزی از ی.پ.گ و ی.پ.ژ هستیم. هر بهایی که لازم باشد پرداخت می‌کنیم، مرگ یا زندگی در همین سرزمین خواهد بود.