ساکنان آواره عفرین در شهبا؛ قطعا به عفرین برمی‌گردیم

خلق عفرین در حال سازماندهی خود برای بازگشت به عفرین هستند. آنان همچنان از هرگونه کمک نهادهای بین‌المللی محرومند و مسئولان کانتون با حداقل امکانات سعی می‌کنند تا کامپ اسکان آواره‌ها را برپا کنند.

صدها هزار نفر از ساکنان عفرین که پس از حملات رژیم غاصبگر ترک و تبه‌کاران وی به این منطقه مجبور به کوچ به شهبا شده‌اند در تدارک بازگشت به مناطق اشغالی و سرزمین خود هستند

 

خلق عفرین در حال سازماندهی خود برای بازگشت به عفرین هستند. آنان همچنان از هرگونه کمک نهادهای بین‌المللی محرومند و مسئولان کانتون با حداقل امکانات سعی می‌کنند تا کامپ اسکان آواره‌ها را برپا کنند.

 

جیهان خدر از مسئولان کانتون شهبا به خبرگزاری فرات می‌گوید:"صدها هزار نفر از ساکنان عفرین مجبور به کوچ از خانه و کاشانه خود شدند. شرایط زندگی اینجا طاقت‌فرساست. تنها ساکنان مناطق کوبانی و جزیر به خلق عفرین کمک می‌کنند. هیچ سازمان یا نهاد بین‌المللی به آوارگان عفرین کمک نکرده است. کمک‌های اقلیم‌های فرات و جزیره هم محدود است. مردم قهرمان عفرین می‌گویند که تحت هیچ شرایطی از عفرین دور نمی‌شوند و قصد دارند به خانه‌های خود برگردند."

 

جهان خدرو گفت:"یکبار دیگر سازمان‌های کمک‌رسانی بین‌المللی را فرامی‌خوانیم که از خلق مظلوم و آواره حمایت کنند. اینجا ۶٠٠ هزار نفر از شهر و دیار خود کوچ کرده‌اند. ما به خوراک و آب نیازمندیم. لباس، پتو و چادر برای محافظت از سرما لازم است."

 

عبدالرحمن ایبو از مسئولان کومین‌های عفرین به خبرگزاری فرات گفت:"کمپی را برای اسکان موقت خلق در منطقه فافین و روستای وحشه می‌سازیم. تلاش خواهیم کرد که در این کمپ برای مدت کوتاهی تا بازگشت به سرزمین و خانه‌های خود ساکن شویم. قطعا به عفرین برمی‌گردیم و هیچ نیرویی نمی‌تواند جلوی بازگشت ما به عفرین بایستد."

 

زندگی طاقت‌فرسا تنها با همبستگی میسر است

ساکنانی که از عفرین به شهبا کوچ کردند با روحیه همیاری از همدیگر حمایت می‌کنند. در هر کدام از خانه‌های این منطقه چندین خانواده زندگی می‌کنند. تأمین آب آشامیدنی آوارگان هم از سوی خود مردم صورت می‌گیرد.

 

محمد حسن با تراکتور خود آب رامیان مردم توزیع می‌کند و در قبال آن تنها مبلغ ناچیزی را بابت تأمین گازوئیل برای تراکتور از مردم می‌گیرد.