نیروهای ی.پ.گ/ی.پ.ژ، عفرین را به گورستان نیروهای اشغالگر ترکیه و القاعده بدل کرده‌اند

پنجمین روز از هجوم هوایی و زمینی ترکیه و شاخەهای القاعده به عفرین در حالی ادامه پیدا کرد که مردم و مبارزان عفرین به مقاومت خود ادامه دادند

پنجمین روز از هجوم هوایی و زمینی ترکیه و شاخەهای القاعده به عفرین در حالی ادامه پیدا کرد که مردم و مبارزان عفرین به مقاومت خود ادامه دادند. ترکیه امروز هم مناطق عفرین را با هواپیماهای جنگی بمباران کرد اما نیروهای اشغالگر آن راهی برای نفوذ به عفرین پیدا نمی‌کنند. نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ عفرین را به گورستان مهاجمان بدل کردەاند

 

در یک طرف این نبرد، یگان‌های مدافع خلق همراه مردم عفرین و در طرف دیگر، نظامیان اشغالگر ترکیه و جنایتکارانی از داعش و النصره که اردوغان برای جنگ با کردها آنها را دوباره جمع‌آوری و گلچین کرده است.

 

آنچه که از این نبرد یک مقاومت حماسی و ناب ساخته است، شهامت و ایستادگی زنان و مردانی است که مهمترین سلاح آنها در برابر ششمین ارتش بزرگ جهان و دومین ارتش بزرگ ناتو، تنها و تنها اراده و تسلیم ناپذیری‌ست.

 

ترکیه نه تنها از دهها فروند هواپیمای پیشرفته جنگی، تجهیزات سنگین نظامی و دهها هزار نیروی نظامی برخوردار است بلکه برتری دیگری هم دارد که آنهم بی‌رقیب بودن در وحشیگری‌ست.

 

نظامیان ترک در مقابل خود عفرینی را دارند که مردمش باکی در دل ندارند. عفرینی که همه کردستان و همەی انسان‌های شریف و باوجدان جهان را در کنار خود دارد.

 

ارتش ترکیه و گروههای مسلح تحت امرش با آن همه های و هوی و پوشش ویژه رسانەای تا به حال که پنج روز از آغاز جنگ گذشته نه تنها در همان مناطق مرزی در جا زدەاند بلکه صدها و کشته و زخمی بر جا گذاشتەاند.

 

شکستی مفتضحانه برای جنایتکار جنگی مشهور و دیکتاتور ترکیه که روضه خوانی بر روی تابوب کشته شدگان ارتشش را خوب بلد است. مقامات ترک مدعی بودند عفرین را در طول یک هفته کنترل خواهند کرد، فرماندهی یگان‌های مدافع خلق از همان آغاز گفته بود که ترکیه نباید رویاپردازی کند.

 

فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیك اعلام کرده که در چهارمین روز جنگ در دو کانتون عفرین و شهبا، بیش از دویست تن از نیروهای اشغالگر کشته شدند.

ی.پ.گ در وبسایت رسمی خود مدارک شناسایی برخی از نیروهای اشغالگر را منتشر کرده و گفته است که عفرین هرگز به آنها واگذار نخواهد شد.

 

مبارزان همچنین مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی نیروهای اشغالگر را به غنیمت گرفتەاند.

 

یکی از مبارزان می‌گوید این تسلیحات طی عملیات روز سه‌شنبه، بیست و سوم ژانویه در ارتفاعات مرزی به دست آمد.