خودمدیریتی دمکراتیک کانتون عفرین:"دول جهانی موضع شفاف خود را بیان کنند"

ریاست مشترک خودمدیریتی دمکراتیك کانتون عفرین در بیانیەای از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های مسئول جهانی خواسته است موضع خود در برابر وقوع کشتارهای جمعی توسط ترکیه در عفرین را اعلام کنند

ریاست مشترک خودمدیریتی دمکراتیك کانتون عفرین در بیانیەای از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های مسئول جهانی خواسته است موضع خود در برابر وقوع کشتارهای جمعی توسط ترکیه در عفرین را اعلام کنند. در این بیانیه گفته شده که مردم عفرین تا آخری نفس از پروژه دمکراتیك خود دفاع خواهند کرد.

 

"از سی‌ام دی‌ماه تاکنون منطقه عفرین از سوی دولت ترکیه و تبه‌کاران وابسته به آن با هجومی وحشیانه مواجه شده است.

 

در طول ٩ روز گذشته از انواع سلاح‌های سنگین و هواپیماهای جنگی استفاده شده و غیرنظامیان مورد کشتار قرار گرفتەاند. در نتیجه وحشیگری ارتش اشغالگر ترکیه بسیاری از زنان و کودکان و همچنین آوارگان بی‌گناه جان خود را از دست دادەاند. هدف ترکیه از این حملات، مستقر کردن گروههای تروریستی در شمال سوریه است.

 

ارتش ترکیه همچنین مناطق تاریخی و آثار باستانی را هدف حمله قرار داده و تخریب کرده است که یادآور دوره عثمانی‌ست.

 

با وجود بربریت ارتش ترکیه در سایه مقاومت قهرمانانه نیروهای سوریه دمکراتیك و شهروندان عفرین، نیروهای اشغالگر حتی یک وجب موفق به پیشروی نشدەاند. مردم عفرین با شعار یا مرگ یا پیروزی در حال مقاومت هستند. از همه کردستانی‌ها و دوستان دمکراسی‌خواه خود می‌خواهیم که حامی مقاومت عفرین باشند و با ادامه اعتراضات صلح‌جویانەی خود، روسیاهی و رسوایی اردوغان دیکتاتور را به جهان نشان دهند.

 

همچنین از دول جهانی و سازمان‌های مسئول بین‌المللی می‌خواهیم موضع شفاف خود در برابر نقض حقوق بشر و کشتارهای جمعی توسط ترکیه را بیان کنند. باید تصمیمی جدی برای مجازات اردوغان اخذ شود. آنچه در عفرین روی می‌دهد فقط تقابل آزادای و دیکتاتوری نیست. باید جلوی اشغالگری ترکیه را گرفت. دیکتاتوری اردوغان را در عفرین ساقط خواهیم کرد و از پروژه دمکراتیك خود برای سوریه ای آزاد، تکثرگرا و غیر مرکزی دفاع خواهیم کرد."