شرکت کنندگان در اعتصاب غذای استراسبورگ؛ پیرامون رهبر خویش گردهم آییم

اعتصاب غذای فعالان شرکت کننده در "انسیاتیو آزادی برای عبدالله اوجالان" که در شهر استراسبورگ فرانسه آغاز گردیده وارد هشتمین روز خود شد. شرکت کنندگان بر اتحاد و همبستگی خلق کرد پیرامون اندیشه‌های عبدالله اوجالان تأکید کردند

اعتصاب غذای لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جوامع دمکراتیک و نماینده سابق جولمرگ ه.د.پ در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد در ۴٧مین روز همچنان ادامه دارد. در همین راستا جمعی از میهن‌دوستان و فعالالین کرد "انسیاتیو آزادی برای عبدالله اوجالان" ساکن در کشورهای اروپایی از ٨ روز پیش در شهر استراسبورگ فرانسه اعتصاب غذا کرده‌اند.

 

ایمیر: هدف اولیه ما پایان دادن به حصر است

رمضان ایمیر یکی از شرکت کنندگان در اعتصاب غذای استراسبورگ با یادآوری ٢٠ سال حصر اوجالان از سوی دولت ترک گفت:"رهبر اوجالان ٢٠ سال است که در جزیره امرالی محبوس گردیده، نگرانی ما در مورد وضعیت سلامتی و امنیت وی روز به روز بیشتر می‌شود. [توطئه‌گران] خواهان امحای فیزیکی رهبر هستند. دو سال و نیم قبل برای آخرین بار رهبر آپو با برادرش ملاقات کرده بود، از این روز به بعد هیچ اطلاعی از رهبری در دست نیست. به همین دلیل تمامی کردها نگرانند. نگرانی ما تنها مربوط به فتنه‌های رژیم ترک نیست بلکه فکر می‌کنیم که نیروهای بین‌المللی و نوکرصفت هم در این توطئه با رژیم ترک شریکند. ما می‌دانیم که توطئه‌ی بین‌المللی در جریان است."

ایمیر در ادامه سخنان خود هدف اولیه آنان پایان دادن به حصر اوجالان است و افزود:"ما می‌خواهیم هیئتی متشکل از وکلا، خانواده و جمعی از سیاستمداران با رهبر اپو دیدار کنند. نهادهای مسئول اروپایی باید به وظیفه خود در این راستا عمل کنند. هدف اولیه ما این است."

 

اورال: خلق ما بایست به میدان مبارزه بیایند

عگید اورال با اشاره به تشدید حصر اوجالان گفت:"هدف اولیه ما پایان دادن به حصر اوجالان است." وی بر لزوم پایان حصر اوجالان تأکید کرده و گفت اعتصاب غذا تا کسب نتیجه همچنان ادامه خواهد یافت. اورال جوانان را به سازماندهی خلق و گسترش مبارزه فراخواند و راه پایان دادن به حصر را شرکت عموم مردم در میدان مبارزه عنوان کرد.

 

سورگوت: مصمم هستیم

دنیز سورگوت هم اعلام کرد که در هشتمین روز اعتصاب غذا  روحیه اعتصابگران بسیار عالی است و تا زمانی که به خواسته‌هایشان نرسند دست از تحصن خود نمی‌کشند. سورگوت گفت:"خلقمان باید به حمایت از ما برخیزند و در تمام عرصه‌ها به فعالیت‌های اعتراضی دست زنند. خلق باید برای آزادی رهبری گام بردارند. ما مصمم هستیم تا کسب نتیجه اعتصاب را ادامه دهیم."

 

سلحان: هر کسی طبق توان خود مبارزه را ارتقا دهد

کرم سلحان یکی دیگر از اعتصاب کنندگان استراسبورگ با تأکید بر اینکه تحصن کنندگان بر خواسته‌های خویش مصمم هستند گفت:"خلقمان در هر عرصه‌ای باید به این مرحله از مقاومت ملحق شود و هر کسی مطابق توان خویش مبارزه را ارتقا دهد."

 

ایوز اجه هم مراتب خوشحالی خود را از ملاقات روزانه خلق از شرکت کنندگان در اعتصاب غذای استراسبورگ اعلام کرده و یادآور شد:"تا پایان دادن به حصر رهبری ما به تحصن غذا ادامه می‌دهیم، باید خلق پیرامون رهبری گرد آیند. روز روزِ صیانت از رهبری است. این روزها روزهایی مقدس‌اند. ما به همبستگی نیازمندیم. پیروزی در اتحاد است و بجز پیروزی گزینه دیگری برای تداوم حیات وجود ندارد."