ه.د.پ: در مقابل تهدید‌های اردوغان عقب‌نشینی نخواهیم کرد

پروین بولدان و سزای تِمَلی، رییس مشترک‌های حزب دمکراتیک خلق‌ها ـ ه.د.پ، نارضایتی عمیق خود را نسبت به تهدید‌های اردوغان ابراز کردند.

پروین بولدان و سزای تِمَلی، رییس مشترک‌های حزب دمکراتیک خلق‌ها ـ ه.د.پ، نارضایتی عمیق خود را نسبت به تهدید‌های اردوغان ابراز کردند.

 

ریاست مشترک‌های ه.د.پ در رابطه با تهدیدهای اخیر اردوغان علیه حزب دمکراتیک خلق‌ها، بیانیه‌ای منتشر کردند. اردوغان اخیرا اعلام کرده بود:" کسانی که از ه.د.پ حمایت کرده‌‌ و باعث شده‌اند که این حزب به پارلمان ترکیه راه یابد، بایستی هزینه‌ی آن را بپردازند." در واقع اردوغان بدین شیوه رای‌دهندگان به حزب دمکراتیک خلق‌ها را مورد تهدید قرار داده است.

 

در متن بیانیه‌ی ه.د.پ موارد زیر عنوان شده است:

 

" اظهار نظر و تهدید‌های اردوغان با هیچ منطقی قابل قبول نیست. به دلیل اینکه ه.د.پ شش میلیون رای کسب کرده است و تعداد این رای‌دهندگان با احتساب خانواده‌های آنان نزدیک به ۲۰ میلیون نفر هستند. اظهارات اردوغان هیچ سنخیتی با روشنفکری سیاسی و دمکراتیک ندارد.

 

در واقع این افراد درصددند تا از طریق ایجاد رعب و وحشت حکمرانی کنند. بایستی بدانند که راه اشتباهی را در پیش گرفته‌اند.

 

حزب دمکراتیک خلق‌ها در انتخابات اخیر ترکیه توانست با ۶۷ نماینده به پارلمان این کشور راه یابد و با این موفقیت به ائتلاف فاشیستی دو حزب عدالت و توسعه (آ.ک.پ) و حزب حرکت ملی(م.ه.پ) اجازه‌ نداد که قانون اساسی ترکیه را در راستای منافع خود تغییر دهند. نتیجه‌ی انتخابات اخیر ترکیه مشخص کرد که حزب دمکراتیک خلق‌ها در بسیاری از شهرها و مناطق می‌تواند شهرداری‌ها را به دست گرفته و حاکمیت فاشیست ترکیه را با شکست مواجه سازد.

 

حاکمیت ترکیه برای لاپوشانی فروپاشی اقتصادی و همچنین دروغ‌هایشان در رابطه با سیاست خارجی، به ه.د.پ حمله‌ور می‌شوند. اما خلق ما این اقدامات را بی‌ تاثیر خواهند کرد.

 

حزب دمکراتیک خلق‌ها و رای‌دهندگان به آن، علیه تمام تهدیدها و مداخله‌جویان، به مبارزه‌ی دمکراتیک و آشتی‌جویانه‌ی خود ادامه خواهند داد."