رژیم ترک بهانه تازه‌ای برای تشدید حصر اوجالان تراشید؛ تخلف انضباطی

مقامات ترکیه که از دو سال پیش از هرگونه تماس و ملاقات با رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در زندان جزیره امرالی جلوگیری کرده‌اند، یک بار دیگر از صدور مجوز دیدار خودداری کرده و اینبار تخلف انضباطی اوجالان را بهانه کرده‌اند

مقامات ترکیه که از دو سال پیش از هرگونه تماس و ملاقات با رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان در زندان جزیره امرالی جلوگیری کرده‌اند، یک بار دیگر از صدور مجوز دیدار خودداری کرده و اینبار تخلف انضباطی اوجالان را بهانه کرده‌اند.

 

از ماه سپتامبر ٢٠١۶ / شهریور ١٣٩۵ تاکنون هرگونه ملاقاتی با رهبر خلق کُرد در زندان امرالی ممنوع بوده است.

 

رهبر خلق کُرد از ماه فوریه ١٩٩٩/ بهمن ١٣٧٧ تاکنون که نوزده سال می‌گذرد مقاومت بزرگی در اسارت دشمن از خود نشان داده و انواع شکنجه‌های روانی را تحمل کرده است.

 

خانواده و وکلای اوجالان که برای نود و چهارمین بار متوالی با مراجعه به دادگستری شهر بورسای ترکیه خواستار کسب مجوز عبور به جزیره امرالی شدند باز هم جواب رد گرفتەاند.

 

مقامات ترکیه که در سال‌های گذشته اوضاع نامساعد جوی و یا نقص فنی کشتی را بهانه می‌کردند، اینبار گفته‌اند که اجازه ملاقات بخاطر تخلف انضباطی اوجالان در زندان داده نمی‌شود.

 

سه زندانی سیاسی دیگر که آنها نیز در جزیره امرالی محبوس هستند در این مدت از حق تماس و دیدار با خانوادەهای خود محروم بوده‌اند.

 

تخلف انضباطی چیست؟

خانواده و وکلای عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد و سه زندانی دیگر در امرالی برای اطلاع از جزئیات "تخلف انضباطی" از مسئولان زندان و دادستانی درخواست توضیح کردند اما هیچکدام به آنان پاسخ نداده‌اند.