کمیته منع شکنجه: محدودیت‌های امرالی قابل قبول نیست

کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا (سی‌پی‌تی) اعلام کرده است که محدویت‌های اعمال شده بر رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان و سه زندانی دیگر محبوس در جزیره امرالی از سوی دولت ترکیه «غیرقابل قبول هستند».

برپایه خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری فرانسه، سازمان منع شکنجه اتحادیه اروپا اعلام کرده است که در دیدار سال ٢٠١٩ از جزیره امرالی با زندانیان محبوس در این زندان ملاقات کرده است.

از ٢٠١۶ گامی در راستای اصلاح وضعیت برداشته نشده است

در گزارش آمده است که از سال ٢٠١۶ هیچ گامی در راستای اصلاح وضعیت زندان برداشته نشده و می‌افزاید که «پیشرفت» وجود ندارد.

سی‌پی‌تی افزوده است که اوجالان و سه زندانی دیگر همچنان شش ساعت در یک هفته زمان برای گفتگو دارند. علاوه بر این هر دو نفر از زندانیان تنها سه ساعت در هفته می‌توانند با هم دیدار کنند. دیدار روزانه در حیاط همچون گذشته ممنوع است.

١۵٩ ساعت حصر در هفته

سی‌پی‌تی در ادامه می‌افزاید:"همه زندانیان غالبا در حصر نگه داشته می‌شوند" و خاطرنشان کرد که این حصر از ١۶٨ ساعت تا ١۵٩ ساعت در طول یک هفته به درازا می‌کشد.

کمیته منع شکنجه در ادامه به ممنوعیت ملاقات خانوادگی با رهبر خلق کورد اشاره کرده و می‌گوید که درخواست وکلای اوجالان برای انجام ملاقات از سال ٢٠١٩ رد شده‌اند.

سیستم پایداری برای ملاقات‌های منظم ایجاد شود

سی‌پی‌تی اعلام کرد؛ باید توازنی میان ملاحظات امنیتی و حقوق اساسی زندانیان ایجاد شود و خواستار ایجاد سیستم پایدار برای ملاقات‌های خانواده‌ها و وکلای زندانیان امرالی شده است.

سی‌پی‌تی با یادآوری اینکه خواستار «تغییر اساسی کامل» در رابطه وضعیت زندانیان امرالی است می‌افزاید:"سیستم حصر افرادی که به حبس ابد محکوم شده‌اند اساسا دارای نقص است."