فیگن یوکسک‌داغ در جلسه دادگاه: تسلیم نمی‌شویم

جلسه دادگاهی فیگن یوکسک‌داغ رئیس مشترک سابق حزب دمکراتیک خلق‌ها که از سوی دولت ترکیه به گروگان گرفته شده است روز گذشته برگزار شد. یوکسک‌داغ در جلسه دادگاه گفت: کسی که باید محاکمه شود اردوغان است، ما تسلیم نمی‌شویم.

جلسه دادگاهی رئیس مشترک سابق حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ) به اتهام «توهین به رئیس جمهوری» در حین قرائت بیانیه‌ای در محکومیت بازداشت دو روزنامه‌نگار به نام‌های جان دوندار و اردَم گل در شعبه ١٠ دادگاه کیفری سنگین آنکارا برگزار شد.

پیش از این دادستانی استانبول تصمیم گرفته بود که فیگن یوکسک‌داغ در زندان شماره ١ گروه E کاندرا از طریق سیستم دوربین مدار بسته در جلسات دادگاهی شرکت کند. بلال ارمن و ماویش آدین وکلای مدافع یوکسک‌داغ و همچنین سامی کابادایی وکیل مدافع طیب اردوغان در جلسه دادگاه حاضر شدند.

"کسی که باید محاکمه شود اردوغان است"

یوکسک‌داغ در دفاع از خود گفت:"علیه ٣٠ هزار نفر به اتهام توهین به رئیس جمهور پرونده قضایی تشکیل شده است. به این معنی که ٣٠ هزار نفر به اتهام «توهین به رئیس‌جمهور» مورد محاکمه قرار گیرند. در این کشور چیزی به نام آزادی بیان و آزادی انتقاد وجود ندارد. هر کسی انتقادی داشته باشد به عناوین جداگانه مجرم شناخته می‌شود. آنانی که این فشار را تحمیل کرده و ما را بازداشت کرده‌اند باید محاکمه شوند. باید طیب اردوغان رئیس جمهور محاکمه شود."

یوکسک‌داغ در ادامه افزود:"تاکنون ما سر تسلیم خم نکرده‌ایم و از اکنون به بعد نیز تسلیم نخواهیم شد."

مدعی‌العموم به اتهام توهین به ریاست جمهوری خواستار یک سال و چهار ماه زندان برای یوکسک‌داغ شد. هیات دادگاه نیز حکم کلی خود را صادر کرده و با درخواست وقفه از سوی از وکلای یوکسکداغ موافقت کرد. نشست آینده این دادگاه در ۱۲ نوامبر برگزار می‌گردد.