آغاز اعتصاب غذای نامحدود در تمام زندانهای ترکیه

​​​​​​​با هدف پایان فوری حصر بر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از اول مارس/ ١٠ اسفند تمام زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم غاصب ترک دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد. زندانیان به جامعه پیام دادند که به صدای آنان مبدل شوند

دنیز کایا به نمایندگی از زندانیان پ.ک.ک و پاژک بیانیه‌ای را منتشر کرد.

 

در بیانیه آمده است؛

پیروز می‌شویم

با اعتصاب غذای نامحدود و غیرگردشی تلاش می‌نماییم رفاقت نیمه و ناتمام خویش را جبران کنیم و پیمان می‌بندیم که راه رسیدن به رهبری را هموار کنیم. ما در هر چهاربخش کردستان و خارج از میهن در کارزار "حصر را در هم خواهیم شکست، فاشیزم را نابود میکنیم، کردستان را آزاد خواهیم کرد" در ٢١مین سال توطئه بسر می‌بریم. قطعا پیروزی از آن ماست. ما زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های [رژیم ترک در] شمال کردستان و ترکیه اعلام می‌کنیم که مقاومت خود را با عزمی راسخ شعله‌ور می‌کنیم.

 

کسی نمی‌تواند زندگی را حصر کند

نیروهای سلطه‌گر کاپیتالیست و توطئه‌گر ٢١ سال موفق به پیروزی در این توطئه نشدند. ما می‌دانیم که آنان در تلاشند توطئه را احیا کنند. زیرا خود معترفند که تنها مانع سلطه رژیم ضد دمکراسی و ضد آزادی همانا رهبری ما و جنبش ازادیخواهی ماست. با حصر رهبری، با قتل‌عام و نسل‌کشی، با سرکوب خلق کرد و تداوم جنگ روانی پیام خود را آشکارا بیان کردند. ما هم می‌گوییم رهبر آپو مفهوم خود زندگی است. همچون رهروان رفیق کمال، مظلوم، خیری و سارا [به توطئه‌گران] می‌گوییم که نخواهید توانست زندگی را حصر کنید. اگر چنین باشد نخواهیم گذاشت نفس بکشید، مقاومت ما به سطحی رسیده است که به حصر پایان دادن و نشان داده که برای این مهم  هر هزینه را می‌پذیرد. تمام آنانی که خود را به کری و کوری زده‌اند نیک می‌دانند که خلق و جنبش ما پیرامون رهبری گردهم آمده‌اند. باید هر کسی خوب بداند که کمک به ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ و خدمت به آنان در حقیقت خیانت به زندگی، آزادی، جامعه و خیانت به حقیقت تاریخ است.

 

ما زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک دلایل ماومت خود در زندان را با تمام جهان در میان می‌گذاریم. تا زمانی که به حصر رهبر آپو پایان داده شود، تا زمانی که آزادی ایشان و شرایط زندگی و فعالیت ایشان فراهم شود ما یک گام، از خواسته‌هایمان پا پس نخواهیم گذاشت. ما اکنون در ۶٧ زندان با مشارکت ٣٣١ رفیق فعالیت اعتصاب غذای نامحدود و غیرچرخشی را ادامه می‌دهیم. اعتصاب لیلا گووَن با عزم و اراده راسخ ادامه دارد. در بخش‌های کردستان و اروپا هم فعالیت‌ها ادامه دارند. خلق به مقاومت ادامه می‌دهد. جنبش آزادیخواهی به مقاومت ادامه می‌دهد و ایمان به پیروزی بر مبنای خط مشی پیروزمندانه هر روز نیرومندتر می‌شود. ما در زندان‌ها، مقاومت خویش را گسترده‌تر می‌نماییم. با اراده و آگاهی به اینکه با شعله‌های آتش مقاومت به فاشیسم پایان داده می‌شود اعلام می‌کنیم که فعالیت خویش را از لحاظ شیوه، تعداد و شعارهای مطرح‌ شده ارتقا می‌دهیم.

 

فعالیت را گسترش می‌دهیم

اعلام می‌کنیم که از ١ مارس/ ١٠ اسفند همچون زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های شمال کردستان و ترکیه همگی به صورت همزمان دست به اعتصاب غذای نامحدود و غیرچرخشی می‌زنیم. اعتصاب غذای نامحدود و غیرچرخشی که از ١ مارس آغاز خواهیم کرد تا پایان دادن به حصر ادامه خواهد یافت. به غیر از رهبری هیچ کسی نمی‌تواند مقاومت اعتصاب غذای ما را متوقف کند.

 

فراخوان

تمام مدافعان دمکراسی، روشنفکران، نویسندگان و سازمان‌های جامعه مدنی را فرامی‌خواهیم به ندای مقاومت ما که هر لحظه در حال گسترش است مبدل شوند. بیایید فاشیسم را در هم شکنیم و با همدیگر زندگی آزاد را بیافرینیم. ما علیه فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ که مانع برابری و آزادی است مقاومت می‌کنیم. حصر علیه رهبری حصر همه است. ما از همه آحاد جامعه می‌خواهیم که به این مقاومت ملحق شوند."