آغاز کمپین جمع‌آوری امضا برای پایان‌دادن به حصر اوجالان

​​​​​​​در شهر استراسبورگ فرانسه کمپین جمع آوری امضا برای پایان دادن به حصر اوجالان و فشار آوردن به سازمان سی‌پی‌تی برای دیدار از امرالی، شروع شد

برای پایان دادن به حبس عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد، در شهر استراسبورگ فرانسه توسط "ابتکار عمل آزادی اوجالان" چهار روز در اعتصاب غذا بسر برده و همچنان این اعتصاب غذا ادامه دارد.

 

اعتصاب کنندگان مطالبات خویش را به صورت کتبی تقدیم سازمان‌های مربوطه اروپایی کردند، از سوی دیگر به منظور فشار آوردن به کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا-سی‌پی‌تی برای دیدار از جزیره امرالی، کمپین جمع‌آوری امضا در مرکز جوامع دمکراتیک کرد آغاز گردید.

 

به گفته برگزارکنندگان این کمپین "از وضعیت سلامت و امنیت عبداله اوجالان رهبر خلق کرد طی سه سال اخیر اطلاعی در دست نیست، تداوم آن به نگرانی‌ها دامن زده است. برای کسب آگاهی از وضعیت اوجالان در روز ٢۶ دسامبر در شهر استراسبورگ فرانسه دست به اعتصاب غذای نامحدود زدیم. حکومت ترکیه از دیدار خانواده و وکلای اوجالان ممانعت بعمل میاورد. از سی‌پی‌تی می‌خواهیم به صدای میلیون‌ها انسان گوش دهد و به وظیفه خود عمل کند. سی‌پی‌تی باید برای دیدار با اوجالان به زندان امرالی رود."

 

 

اعلام شد که نتایج این کمپین به سازمان منع شکنجه اتحادیه اروپا و شورای اروپا داده می‌شود.

آدرس وبگاه کمپین: http://www.hungerstrikes.eu/