ادعای تازه سپاه؛ بسیج و سپاه بدون اسلحه به خیابان رفتند، یک نفر از ما اسلحه نداشت

برملا شدن زوایای قتل‌عام مردم از سوی نیروهای سپاه پاسداران و عوامل "آتش‌ به اختیار" خامنه‌ای، مسئولین این نهاد مافیایی را به طرح ادعاهای مضحک و طرح سناریو‌های خنده‌دار وادار کرده است

علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز (چهارشنبه ١٣ آذرماه) در مراسم اختتامیه بسیج حقوقدانان در تهران در تازه‌ترین واکنش به تعداد فراوان کشته شدگان مدعی شد، "کار برزگی انجام شد، ما باید به میدان می‌رفتیم که به میدان هم رفتیم. علی رغم اینکه الزاماتی وجود نداشت که می‌توانست وجود داشته باشد."(!؟)

جانشین فرمانده سپاه بدون بیان کلمه سرکوب خونین مردم و قتل‌عام معترضان از سوی تک‌تیراندازهای سپاه مدعی شد؛"در همه کشور بسیج و سپاه پای کار رفت و یک نفر آنها در خیابان‌ها و میدان اسلحه نداشتند.(!) ما بی‌اسلحه رفتیم (!) در حالیکه جلوی ما خیلی اسلحه بود."

علی فدوی روز جمعه اول آذر ماه در جمع یگانهای امنیتی "صاحب‌الزمان" در تهران گفته بود که روز اول ٢٨ استان درگیر اعتراض‌ها بودند و "۴٨ ساعت جنگ کردیم" و اعتراض‌ها را "جمع کردیم."

فدوی در آن سخنان خود اعتراض‌ها را به عملیات "کربلای ۴" تشبیه کرده بود. عملیات کربلای ۴ مد نظر جانشین سپاه که در دی ١٣۶۵ در جریان جنگ ایران و عراق از سوی ایران طراحی شده بود لو رفت و این عملیات بدترین شکست نظامی رژیم ایران رقم خورد.

ادعاهای جانشین فرمانده کل سپاه یک روز پس از انتشار چهارمین آمار سازمان عفو بین‌الملل در مورد اعتراضات ایران طرح شده‌اند. عفو بین‌الملل در این بیانیه تعداد کشته شدگان را بیشتر از ٢٠٨ نفر عنوان کرده است. منابع دیگری از کشته شدن ٣٧٠ معترض از سوی نیروهای دولتی در جریان اعتراضات آبان ٩٨ خبر داده‌اند.

شایان ذکر است که علی فدوی در ٢۶ اردیبهشت سال جاری با حکم علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران منصوب شد. او پیشتر معاون هماهنگ کننده کل سپاه پاسداران بود. خامنه‌ای در حکم انتصاب از فدوی خواسته بود تا "نقش جهادی و انقلابی در ارتقای سطح آمادگی‌های عملیاتی و پیشرفت مقتدرانه مأموریت‌های سپاه" ایفا کند. علی فدوی دو سال پیش از تأسیس "تیپ‌های واکنش سریع " در سپاه پاسداران خبر داده بود که به گفته او "رزمندگان خارجی" نیز در آن آموزش می‌بینند. گفته می‌شود که سپاه دارای دست‌کم پنج تیپ واکنش سریع برای سرکوب و قلع و قمع اعتراضات مردمی است.