استاندار فراری همکار اردوغان لب به سخن گشود!

​​​​​​​استاندار فراری موصل اصیل نجیفی که شهر موصل را دو دسته به داعش سپرده و نیروهای ارتش غاصبگر ترک را به بعشیقه کشید مدعی شده است که داعش بازهم به موصل حمله خواهد کرد

اصیل نجیفی استاندار سابق موصل متهم به جاسوسی برای دولت ترکیه شده و حکم بازداشت وی توسط دولت عراق صادر شده است. وی پس از حمله روزهای اخیر داعش به موصل بازهم لب به سخن گشوده است. وی مدعی شد:"داعش در موصل آزادانه حرکت می‌کنند و وضعیت موصل همچون دوره قبل از ٢٠١۴ است."

 

همکار اردوغان مدعی شد که عراق تنها تماشاگر است

استاندار فراری موصل مدعی شد که نیروهای عراقی تحرکات داعش را در اطراف موصل می‌بینند و افزود:"ما اخیرا شاهد تحرکات داعش هستیم. از کرکوک تا مخمور، از منطقه هازر در جنوب و غرب موصل تا بعاج و مرز ترکیه، داعش آزادانه در این مناطق در آمد و شد هستند. نیروهای عراقی برای جلوگیری از آنان به هیچ کاری دست نمی‌زنند."

 

از آنکارا، عراق را متهم کرد

اصیل نجیفی متهم به جاسوسی برای سازمان میت ترکیه است. به همین دلیل اردوغان وی را به آنکارا برده و از وی حمایت می‌کند. نجیفی دولت بغداد را یکبار دیگر متهم کرده و مدعی شد:"تنها مقام‌های سیاسی بغداد می‌توانند مسائل را حل کنند. زیرا آنان مسئولند. مسئولان نظامی در موصل دستورات خود را از مقام‌های سیاسی در بغداد می‌گیرند. نیروهای امنیتی نمی‌توانند امنیت جانی ساکنان را تأمین کنند. اکنون وضعیت مشابه قبل از ٢٠١۴ درجریان است. بدون بازخواست انسان‌ها را بازداشت می‌کنند. نیروهای امنیتی توان استقرار امنیت در میان خلق را ندارند."

 

 

نجیفی کیست؟

اصیل نجیفی تا قبل از حمله داعش به موصل در ژوئن ٢٠١۴، استاندار این استان شمال عراق بود.

 

وی سپس شهر موصل را به داعش واگذار کرد و به هولیر نزد بارزانی‌ها گریخت. رسانه متعلق به نیچیروان بارزانی نخست وزیر سابق حکومت اقلیم ده روز پس از اشغال موصل توسط داعش ابراز خوشحالی کرده و اعلام کرد که حکومت اقلیم از این پس با همسایه تازه‌ای [داعش] هم‌مرز شده است. اصیل نجیفی بارها در تلویزیونهای وابسته به ترکیه  و پ.د.ک به حمایت از داعش پرداخته است.

 

اصیل نجیفی در ٢٠١۵ طی نشست مجلس عراق از کار برکنار شد. دادگاه عالی کیفری حکومت عراق حکم جلب او را به اتهام واگذاری موصل به داعش، همکاری با ارتش ترکیه برای ورود به موصل را صادر کرده است. نامبرده سپس از هولیر به آنکارا منتقل گردید و اکنون در آنکارا بسر می‌برد.