اعتصاب غذای ناجی سواری معلم اهوازی در بند

ناجی سواری معلم اهل اهواز که از سه ماه پیش در بازداشت اداره‌ی اطلاعات اهواز به سر میبرد، از ۷ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

   ناجی سواری معلم اهوازی که در نهم اردیبهشت سال جاری توسط نیروهای امنیتی در مدرسه‌ی محل کارش بازداشت شد، از ۷ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

   به نقل از هرانا ناجی سواری دراعتراض به بدرفتاری و فشارهای وارده به وی در دوران بازجویی و بویژه در هفته‌های اخیر برای گرفتن اعتراف اجباری دست به اعتصاب غذا زده است.

   وی از بیش از ۹۰ روز پیش در بازداشتگاه اطلاعات اهواز به سر میبرد و تاکنون از انتقال وی به بند عمومی زندان اهواز خودداری نموده‌اند.

​​​​​​​   لازم به ذکر است ناجی سواری به همراه دو معلم اهوازی دیگر با نامهای ماهر دسومی و علی عبیداوی به طور هم زمان بازداشت شدند که این دو تن در اوایل ماه جاری به زندان شیبان منتقل شدند اما ناجی سواری به منظور گرفتن اعتراف اجباری همچنان در سلول انفرادی اداره‌ی اطلاعات اهواز به سر می‌برد.

​​​​​​​   لازم به یادآوری است روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸، ناجی سواری، ۳۸ ساله، متاهل و دارای ۳ فرزند و معلم مدرسه طالقانی فرهنگ شهر و از اهالی شهرک برق اهواز، ماهر دسومی، ۳۰ ساله، متاهل و دارای ۱ فرزند، معلم در مدرسه غیرانتفاعی منطقه شیبان و از اهالی کوی پاستوریزه اهواز، علی عبیداوی، ۳۶ ساله، متاهل و دارای ۳ فرزند، معلم مدرسه قدس حمیدیه و از اهالی کوی علوی اهواز، به همراه یک شهروند دیگر به نام عبدالله فریسات، ۲۷ ساله و از اهالی کوی بهارستان اهواز توسط مامورین اداره اطلاعات بازداشت شده بودند.

​​​​​​​   این افراد جزء امدادگران در جریان سیل زمستان و بهار امسال بودند که به طور داوطلبانه به مردم مناطق سیل زده یاری می‌رساندند که پس از آن در مدارس محل کار خود و بدون ارائه‌ی حکم قضایی توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات اهواز بازداشت شده‌اند.