اعتصاب کنندگان در استراسبورگ: ۴ آوریل امید آزادی است

​​​​​​​اعتصاب کنندگان غذا در استراسبورگ زادروز رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان را گرامی داشته و اظهار داشتند که ۴ آوریل روح آزادی را آفریده و در این روز خلقی  دگرباره متولد شد.

اعتصاب کنندگان استراسبورگ که امروز در ١١١ روز اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت خود به سر می‌‌‌‌برند، هفتادمین سالروز تولد رهبر خلق کرد، عبدالله اوجالان را شادباش گفتند. در این مراسمی که به این مناسبت برگزار گردید، دیلک اوجالان و مصطفی ساریکایا سخنرانی کردند. دیلک اوجالان در سخنان خود اظهار داشت که زادروز اوجالان، تولد خلق بوده و خلق کرد با تولد اوجالان دگرباره متولد می‌‌‌‌شود.

 

ساریکایا: هیچ کس نیست که تحت تاثیر این اوجالان قرار نگرفته باشد

مصطفی ساریکایا نیز در این ارتباط خاطرنشان ساخت: ۴ آوریل فراتر از زمان تولد یک شخص، مشخص کننده‌‌‌‌ی عصر تحول و دگرگونی زندگی و افراد به شمار می‌‌‌‌رود. در هر چهار بخش کردستان نمی‌‌‌‌توان کسی رایافت که از تاثیرات این باز زایی برکنار بوده باشد. ساریکایا در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اوجالان با اندیشه، آینده‌‌‌‌نگری و پارادایم خود امیدی جدید را برای بشریت ترسیم  تاثیر گذاری این اندیشه در بهترین شکل خود در اروپا قابل مشاهده است. از تمامی ملتهای جهان افرادی را می‌‌‌‌یابیم که برای شناخت رهبر آپو به نزد ما می‌‌‌‌آیند.

 

آفرینش امید آزادی برای یک خلق

ساریکایا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت؛ اوجالان امید آزادی را برای خلق آفرید، این امید را برای دستاوردهای هر چه بیشتر خلق، بسط و گسترش داد. خلق کرد و دوستان این خلق، در تمامی عرصه‌‌‌‌ها تلاش دارند تا برای اوجالان کاری انجام دهند، دلمان می‌خواست به وی بگوییم تولدت مبارک/ اما برای آزادی رهبریمان، اقدامات زیادی جود دارد که باید به آنها دست زد، ما می‌خواهیم بگوییم که تو را از یاد نبرده‌‌‌‌ایم، همواره به یادت هستیم، با تولدت، با افکارت بر ما تاثیر گذاردی، چه خوب شد که ما کردهای آپویی شدیم. در پایان این مراسم هنرمندان عضو گروه برخودان به اجرای برنامه دست زدند.

 

از سوی دیگر، به مناسبت ۴ آوریل و به نمایندگی از اعتصاب کنندگان نامه‌‌‌‌ای نوشته و همراه با گل، به شهروندان فرانسوی تقدیم شد. در این نامه با تبریک به مناسبت هفتادمین زادروز اوجالان، در ارتباط با اعتصاب غذا و مسائل مربوط به آن اطلاعاتی در اختیار شهروندان فرانسوی گذارده شده است.