اعتصابگران استراسبورگ ملت کرد را به قیام فراخواندند

​​​​​​​شرکت کنندگان در اعتصاب‌ غذای استراسبورگ در ۴٩مین روز مقاومت خویش از ملت کردستان دعوت کردند با مداخله خویش مانع زیان‌های غیرقابل جبران شوند

اعتصاب غذای استراسبورگ برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان، ۴٩مین روز خود را پشت‌سر گذاشت. اعتصابگران اعلام کردند که با عزمی پولادین به مقاومت خویش ادامه خواهند داد.

 

شرکت کنندگان در اعتصاب غذای استراسبور از ملت کردستان برای قیام دعوت به عمل آوردند.

 

تحمل سبز شدن یک گل را هم نداشتند

کاردو بوکانی آکادمیسین روژهلات کردستان یکی از ١۴ سیاستمداری که از ۴٩ روز پیش در استراسبورگ برای شکستن حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذا زده است. کاردو بوکانی در صحبت با میهن‌دوستانی که از نقاط مختلف اروپا برای دیدار با اعتصابگران به استراسبورگ آمده بودند گفت؛ ارتباط رهبر خلق کرد را با جهان خارج از ٢٠ سال پیش قطع کرده‌اند، در کنار پنجره اتاق حبس [رهبری] گلی سبز شده بود آن را هم ریشه‌کن کردند. بوکانی در ادامه افزود؛ حصر و انزوا[ی رهبر آپو] را به سطحی رسانده‌اند که قبول آن غیرممکن است.

 

رهبری دانا و محجوب است

بوکانی در ادامه گفت: اوجالان انسانی محجوب است، در هر ملاقات می‌گفت 'این کتاب را می‌خواهم' و یا یادآوری می‌کرد 'می‌خواهم در مورد این موضوع بیاندیشم'. اما هیچ گاه نگفت. 'می‌دانم'. می‌گفت که چیزی [برای خلق] نکرده است، یعنی به این سطح از انسانیت و دانایی رسیده است.

 

اعتصاب غذای ما، خودانتقادی است

بوکانی با اشاره به وظیفه شورای اروپا و کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا گفت؛ با اینکه از ۴٩ روز پیش در مقابل مقر آنان دست به اعتصاب غذا زده‌ایم اما هنوز هم یک گام برنداشته‌اند.

 

بوکانی سپس تصریح کرد که در مقاومت اعتصاب غذا رو به خلق کرده‌اند و افزود:"اگر ما به خوبی به وظایفمان عمل کرده بودیم اکنون کردستان و رهبری آزاد شده بودند. قبل از هر چیز باید خودمان را مورد انتقاد قرار دهیم. ما انقلابیون، جنبشمان جنبش انتقاد و خودانتقادی است. به همین دلیل به اعتصاب غذا دست زدیم تا به این شکل به خودانتقادی بپردازیم."

 

اگر خلق در مقاومت حضور فعالانه‌ای نداشته باشند امکان از دست رفتن کردستان دور از ذهن نیست

کاردو بوکانی در این رابطه به نقش مشارکت فعالانه خلق در مقاومت پرداخت و از لزوم مداخله خلق سخن به میان آورد. بوکانی به اشغال کرکوک و عفرین اشاره کرده و افزود:"لازم است بپا خیزیم، اگر نه به عفرین یا کرکوک نگاه کنید که به چه وضعیتی دچار شدند؟ اگر خلق بپا نخیزند و قیام نکنند بعید نیست که همه‌ی کردستان از دست برود."