برلین: تا آزادی اوجالان به مبارزاتمان ادامه خواهیم داد

​​​​​​​اعتصاب غذا در مخالفت با حصر اوجالان، در برلین آلمان در سومین روز خود ادامه دارد. فعالین به خبرگزاری فرات گفتند: تا آزادی اوجالان به مبارزات و تلاشهایمان ادامه خواهیم داد

کردستانیان در بسیاری از مراکز اروپا دست به اعتصاب غذا زده‌اند. در میدان براندنبور تور در شهر برلین پایتخت آلمان فعالین در سومین روز اعتصاب غذای خود هستند.

 

اعتصاب غذا با پیشگامی یک گروه ۱۵ نفره از کردستانیان ادامه دارد و انتظار میرود حدود ۱۰ روز طول بکشد. علاوه بر کردستانیان، همزمان فعالین شهرهای شرق آلمان نیز در این اعتصاب شرکت می‌کنند.

 

حصر رهبر آپو را نخواهیم پذیرفت

اعتصاب کنندگان در میدان براندینبورگر تور دیروز میتینگی برگزار کردند. فعالین با بلند کردن پوستر، توجه‌ها را به خود جلب کردند. آنها در گفتگو با خبرگزاری فرات خواهان پایان هر چه سریعتر حصر اوجالان شدند. همچنین اعلام کردند، تا زمانی که نتیجه‌ای بدست نیاوریم به فعالیتمان ادامه خواهیم داد.

 

مریم لاچین برای شرکت در این اعتصاب غذا از شهر کاسل آمده است. او می‌گوید، برای حمایت از لیلا گوون و آزادی رهبر خلق کرد در این اعتصاب شرکت کرده است.

 

وی گفت: ما هرگز حصر اوجالان را نخواهیم پذیرفت. تا رهبر آپو آزاد نشود به فعالیتمان ادامه خواهیم داد. هیچ کس حق ندارد خلق ما را از حقوق خود محروم کند. ما هیچ کدام از کشورهایی را که به طریق قانونی و رسمی حقوق خلقمان را پایمال می‌کنند را قبول نخواهیم کرد. ما تا آخرین نفس از خود دفاع خواهیم کرد تا پیروزی را بدست آوریم.

 

قدریه یک زن دیگر کرد است که از شهر هاله آمده است و در اعتصاب شرکت کرده است. وی اعلام کرد"ما در هر جای جهان که باشیم از مبارزاتمان دست نخواهیم کشید. همانند همه ی مادران ما خواهان آشتی هستیم. بدون شک در پایان این جنگ آشتی و راه حل بدست خواهد آمد. ما همچنین اقدام اخیر آمریکا را محکوم می‌کنیم".

 

احمد شایلمز نیز از شهر هاله آمده است و در این فعالیت شرکت دارد. او می‌گوید: اعتصاب لیلا گووَن خیلی مهم است. باید همه‌ی دمکراسی‌خواهان و طرفداران آزادی از این فعالیت حمایت کنند و در آن شرکت نمایند.

 

مندرس ارتوک از شهر لایپزیگ آمده است و می‌گوید: ما تا آخرین نفس همراه لیلا گوون هستیم. تا اوجالان آزاد نشود به فعالیتمان ادامه خواهیم داد.

 

با پیشگامی اعتصاب کنندگان، میتینگی برگزار شد

دیروز جمعه فعالین اعتصاب کننده به هر دو مسجد کردها در برلین رفتند و خواهان حمایت از فعالیتشان شدند. ماموستایان آیینی نیز در خطبه‌هایشان در مورد اعتصاب غذای آنان سخن گفتند و اعلام کردند که باید از این فعالین حمایت شود.

 

امروز نیز ساعت ١٢ و ١۴:٣٠ در مرکز جامعه‌ی دمکراتیک کرد- ناودَم در برلین در میدان براندینورگر تور میتینگی برگزار شد.

 

فعالان بعد از این میتینگ و در ساعت ١۵ در مراسم یادبود شهدا که در ناودم برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.