بولدان: با لیلا پیمان می‌بندیم که حصر را درهم می‌شکنیم

​​​​​​​پروین بولدان رییس مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها اظهار کرد،"با لیلا گووَن پیمان می‌بندیم؛ روشنایی چشمانت هرگز به تاریکی نگرایند. این روشنایی به میلیون‌ها فرد خواهد تابید و آینده‌ای درخشان را رقم می‌زند، قطعا حصر را درهم می‌شکنیم."

اعتصاب غذای گسترده در کردستان، ترکیه و خارج از میهن مبحث اصلی نشست هفتگی حزب دمکراتیک خلق‌ها در ساختمان مجلس ترکیه بود. پروین بولدان در این نشست طی سخنانی تأکید کرد:"قطعا انزوا و حصر را در هم می‌شکنیم". بولدان در ادامه افزود:"از امروز تا صبح فردا همه‌ی پارلمانتاران ه.د.پ در صحن علنی مجلس تحصن می‌کنیم."

 

اینجاییم تا بازتاب فریاد لیلا گووَن باشیم

پروین بولدان در ادامه سخنان خویش افزود:"ما برای همبستگی با لیلا گووَن در اینجا جمع شده‌ایم. مقاومت وی در ترکیه و تمام اروپا بازتاب یافته و مرزها را درنوردیده است. اینجاییم تا بازتاب صدای او باشیم. امروز مقاومت وی در ٩٠مین روز خود است. سباهات تونجل و سلما ایرماک در همبستگی با وی از ٢١ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند. ٣١۵ زندانی محبوس در اعتصاب غذا هستند. اعتصاب غذا در اروپا و زندان‌ها گسترش می‌یابد. حصر و انزوای امرالی مدت ٢٠ سال است ادامه دارد. این کشور ٢٠ سال در حصر قرار گرفته است. با حصر جنگ، نقض حقوق اولیه، خشم و گریه را بر کشور تحمیل کردند. زیرا حصر تاریکی و جنگ را به همراه دارد. لیلا گووَن ٩٠ روز است برای پایان دادن به حصر امید و خوشبینی تلاش می‌کند. مطمئنا حصر را درهم می‌شکنیم. معتقدیم که به حصر پایان داده و خورشید دوباره طلوع می‌کند. امید و جسارت در شخص لیلا گووَن دوباره زنده خواهد شد. ما به لیلا قول می‌دهیم که نگذاریم تاریکی بر چشمانش مستولی شود. این روشنایی هیچگاه به تاریکی منجر نمی‌شود."

 

بولدان سپس افزود:"ما یکبار دیگر از تمام افراد باوجدان می‌خواهیم برای ادامه حیات لیلا گووَن و رفقایش، به صدای لیلا مبدل شویم. زندگی لیلا حیات میهن، صلح و دمکراسی است. حکومت را فرامی‌خوانیم که به صدای آشتی‌خواهی پاسخ دهد. هنوز دیر نشده است و باید به حصر پایان دهند."

 

پارلمانتاران ه.د.پ دست به تحصن آشتی زدند

رییس مشترک ه.د.پ در پایان گفت:"همه پارلمانتاران از امروز تا فردا در صحن علنی مجلس تحصن آشتی خواهند کرد. لیلا گووَن عزیز، به حصر پایان می‌دهیم و کاری خواهیم کرد که برای همیشه زنده باشید."