تجمع‌ کمیسیون‌های ک.ج.د-باشور در واشنگتن برای همبستگی با ه.د.پ

کمیسیون‌های ک.ج.د-باشور در شهر واشنگتن پایتخت ایالات متحده‌ی آمریکا با انجام تجمعی از ه.د.پ پشتیبانی کردند و سیاست‌های دولت اشغالگر ترکیه را علیه خلق کورد محکوم کردند.

کمیسیونهای باشور کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک کوردستانیان، علیه حملات رژیم فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ علیه ه.د.پ در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا دست به فعالیت زدند.

حزب سوسیالیست آزادی آمریکا (پ.ل.س) در این تجمع شرکت کردند و علاوه بر محکوم کردن سیاستهای دولت فاشیست ترکیه، به پلیس آمریکا نیز اعتراض کرده و خواستار آزادی ۳ عضو خود شدند که توسط پلیس آمریکا دستگیر شده‌اند.

اعضای کمیسیون‌های باشور ک.ج.د.ک در آمریکا در این تجمع سخنرانی کردند و در سخنانشان در مورد وضعیت باکور، باشور و روژهلات کوردستان صحبت کردند و همچنین تصاویر زندانیان سیاسی این سه بخش کوردستان و رهبر آپو را بلند کردند.

اعضای کمیسیون باشور ک.ج.د.ک در آمریکا پیشتر نیز نامه‌‌های اعتراضی را به عفو بین‌الملل و وزارت خارجه‌ی آمریکا در مورد دومین موج دستگیریهای اعضا و هواداران جنبش آزادی جامعه‌ی کوردستان و فعالان و دمکراسی‌طلبان اقلیم کوردستان در هولیر توسط پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) فرستاده بودند.

این در حالیست که تعداد فعالان کوردستانی و خلق‌های دیگر خاورمیانه در هر دو کشور کانادا و ایالات متحده‌ی آمریکا، که فکر و اندیشه‌ی عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد را اساس قرار داده‌اند، در حال افزایش است و جنبش آزادی را نماینده‌ی حقیقی مبارزات آزادیخواهانه‌ی کوردستان می‌دانند.

همچنین خلق‌های این دو کشور به ویژه نویسندگان، روشنفکران، فعالان مبارزات آزادی زنان و فعالان محیط‌زیست و دمکراسی‌خواهان به شیوه‌ای قابل توجه به استقبال فعالان کوردستانی رفته و با هیجان و اشتیاق اخبار روژاوا و مقاومت در زندان امرالی و همه‌ی زندانی‌های سیاسی دیگر ترکیه را جویا می‌شوند و برای هماهنگی و کار و فعالیت مشترک تلاش می‌کنند.