تدارک جشن زادروز رهبر خلق کُرد در روستای آمارا

طاهر اُزدمیر رئیس مشترک د.ب.پ در منطقه‌ی جیهان اعلام کرد، آنها در آدانا با قدرت در مراسم‌های ۴ آوریل شرکت خواهند کرد.

۴ آوریل/١۵ فروردین هر ساله مانند یک سنت انجام می‌شود و دهها هزار تن به منطقه خلفتی رفته و روز تولد عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد را ارج می‌نهند.

 

انتظار می‌رود امسال نیز هزاران تن به روستای آمارا بروند که اوجالان در آنجا متولد شده است و در مراسم جشن تولد وی شرکت کنند. علی رغم ممانعتها، فشار و مخالفتها در همه‌ی مناطق ترکیه، کردستان و اروپا هم‌وطنان در مراسم گرامیداشت ۴ آوریل شرکت می‌کنند.

طاهر اُزدمیر رئیس مشترک حزب مناطق دمکراتیک د.ب.پ در منطقه‌ی جیهان در استان آدانا اعلام کرد، آنها تدارکات خود را به پایان رسانده‌اند و با ۱۰ اتوبوس از آدنا به آمارا خواهند رفت. ازدمیر از خلق کرد خواست، در آمارا در این مراسم شرکت کنند. وی همچنین اعلام کرد، سال گذشته با ۴ اتوبوس بزرگ در مراسم آمارا شرکت کرده‌اند و امسال نیز با ۱۰ اتوبوس و به شیوه‌ای منسجم‌تر در این مراسم شرکت خواهند کرد.

 

اُزدمیر به حصر عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت،"حصر تنها منحصر به آقای اوجالان نیست، بلکه علیه خلق کرد، خلقهای خاورمیانه و همه‌ی زندانیان است. لیلا گوون و زندانیان سیاسی به مسئولیت خود عمل کرده و دست به اعتصاب غذا زدند. ما نیز اگر در خارج از زندان با قدرت گرد هم جمع شویم خواهیم توانست پشتیبان آنها باشیم. به همین دلیل از همگان دعوت می‌کنم به آمارا بیایند."