تلاشگران کمپین آزادی ماندلا: حالا زمان مبارزه برای آزادی اوجالان است

کسانی که برای آزادی ماندلا کمپین تشکیل داده بودند حالا برای آزادی اوجالان تلاش می‌کنند. آنها می‌گویند همانگونه که برای آزادی ماندلا تلاش کردند از این به بعد نیز برای آزادی اوجالان کار خواهند کرد

کمپین آزادی برای عبدالله اوجالان که توسط سندیکاهای کارگری بریتانیا آغاز شده است با حمایت سازمانهای جامعه‌ی مدنی و سیاستمداران ادامه دارد. چند روز پیش انجمن خلق کرد در بریتانیا با کسانی که برای آزادی ماندلا تلاش کرده بودند، دیدار کردند.

 

این دیدار با لرد پیتر هاین وزیر پیشین دولت بریتانیا، چی اوناواره وزیر کار و نماینده‌ی حزب کارگران بریتانیا و چیترا کاروی رئیس جنبش کار برای آفریقای جنوبی انجام شد. این افراد قبلا در کمپین تلاش برای آزادی ماندلا فعال بوده و از جامعه‌ی بین‌المللی خواستند بیشتر در کمپین آزادی برای اوجالان سهم داشته باشند و تلاش برای آزادی اوجالان را بیشتر و گسترده تر بکنند.

 

لرد پیتر هاین در این دیدار گفت: همانگونه که پیشتر برای آزادی ماندلا تلاش کرده‌ایم از این له بعد نیز باید برای آزادی اوجالان تلاش و مبارزه کنیم. هاین در سنین کودکی پدر و مادر خود را به دلیل پخش کردن اعلامیه برای آزادی ماندلا از دست داده و آنها زندانی شده‌اند، وی از سال ۲۰۱۴ به بعد نیز مدیر سازمان همکاری Trustees of the donald Wood Foundation می‌باشد که برای همکاری در آفریقای جنوبی کار و فعالیت می‌کند. هاین امسال کتابی با عنوان ماندلا منتشر کرده است. وی گفت همگان باید از آزادی اوجالان حمایت کنند.

 

چی اونواره وزیر کار و نماینده‌ی حزب کارگر بریتانیا در این زمینه گفت: نخستین بار در مورد کمپین آزادی برای اوجالان در بزرگترین فسیوال سازمانهای کارگری بریتانیا (فستیوال کارگران و سندیکاها و سازمانهای کانزاکاندا) در دورهام مطالبی را شنیدم، این مسئله مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد.

 

وی در ادامه گفت: نقاط مشترک بسیاری در مورد ماندلا و اوجالان وجود دارد. من از همه ی جهانیان میخواهم تا از کمپین آزادی برای اوجالان حمایت کنند.

 

چیترا کاروی رئیس جنبش همکاریهای جنوب آفریقا که ادامه‌ی جنبش ضدآپارتاید است در مورد کمپین وتلاشهایشان برای آزادی اوجالان گفت: فعالان و تلاش گران برای آزادی ماندلا علی رغم مشکلات و رنجهای بسیار چندین سال برای آزادی ماندلا تلاش کردند. بر این باور هستم که کمپین آزادی برای اوجالان همان هوشمندی و تفکر کمپین آزادی برای ماندلا را دارد و پیروز نیز خواهد شد.